Waarom wordt Pokemon op Disney XD uitgezonden?

Niet dat ik ooit naar deze zender kijk, maar kwam vanmiddag Pokemon tegen op Disney XD. Pokemon heeft toch niets met Disney te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.2K

Het beste antwoord

omdat disney XD voorheen jettix was en daarvoor foxkids en volgens mij werd het op foxkids al uitgezonden

Toegevoegd na 2 minuten:
Fox Kids was een Nederlandse televisiezender met kinder- en jeugdprogramma's die tussen augustus 1997 en 13 februari 2005 uitzond.

De laatste eigenaar, The Walt Disney Company, moest door een licentiekwestie de naam van de zender uiteindelijk veranderen. Dit werd de nieuwe zendernaam Jetix. Ondertussen is deze zendnaam weer veranderd naar Disney XD.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er zijn wel meer programma's op Disney XD die niet met Disney te maken hebben. Disney XD heeft denk ik de rechte op de pokemon serie en mag die dus uitzenden.