Wat voor risico loop je als je gebrande dvd's draait in je dvd speler?

en dan bedoel ik of je schade kunt krijgen aan je dvd speler.. ik koop altijd trouw dvd's in de winkel, maar ik kreeg van een vriend van mij 2 gebrande dvd's voor mijn verjaardag.. dus mijn vraag: wat zijn de risico's?

ik ben dus niet zo'n download freak, ik koop cd's en dvd's normaal gesproken alléén in de winkel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Dat maakt geen bal uit. In het ergste geval is de disc niet goed gebrand en herkent je speler de disc of wat er op staat niet waardoor je de disc niet kan afspelen. Dat is alles.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, niets aan toe te voegen.

Andere antwoorden (3)

Dat kan veel schade aanbrengen. Als je gebrande DVD's wilt gaan draaien moet je heel goed opletten dat ze zijn uitgebrand. Sommige schijfjes smeulen nog heel lang na. In elk geval moet je een brandblusser bij de hand houden. Gebruik alleen poederblussers, schuimblussers kunnen de laser ontregelen.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha ha ;')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit bedoel ik nu, dit is humor!! (je moet alleen oppassen voor fanatiekelingen op deze site, ik persoonlijk heb al 2x een waarschuwing gehad, dat ik niet serieus was)
Heeft geen enkel gevaar voor je speler. Sterker nog die is speciaal ontworpen om ook zelf gebrande dvd's en cd's af te spelen. Geen paniek dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de weergave unit in een dvd player identiek is aan de gebruikte units in computers (m.u.v. het branden) is er geen gevaar en is alles uitwisselbaar (zelfs de units zelf zijn veelal uitwisselbaar). TIP, let er wel op dat er goede (beter is zelfs geen) plaklabels zijn gebruikt, deze kunnen na verloop van tijd los gaan zitten, met als gevolg ernstige onbalans, wat gigantische slijtage of zelfs ernstige schade tot gevolg kan hebben.