Waarom worden die walgelijke sex reclames op tv niet verboden terwijl dat bij die spelletjes wel kon?

Die spelletjes waren slecht, maar dit slaat echt alles. waarom betaal ik eigenlijk voor die misselijkmakende beelden. Als ik uit mn werk kom zie ik vaak nog het laatste stukje van een film of documentaire, en dan begint die ellende al. Zijn er dan echt zoveel domme nederlanders die het voor die zenders mogelijk maken hier winst uit te halen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
2.2K

Het beste antwoord

Je vraag was 'waarom worden deze sex reclames niet verboden? ' Alleen de politiek/Tweede Kamer kan dit, zoals ook met de belspelletjes is gebeurd. Dus een lobby beginnen bij politieke partijen die hiervoor gevoelig zijn: CU, SGP, CDA,PVV,SP.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je bedoelt die reclame op de commerciele zenders. Die betaal je idd indirect via de reclame. Tip: Kijk naar de publieke zendes (Ned 1,2,en 3), die betaal je via de belasting en je kijgt kwaliteit en films zonder reclame onderbrekingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens
Het antwoord is heel simpel: Omdat er grof aan verdient wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Zijn er dan echt zoveel domme nederlanders die het voor die zenders mogelijk maken hier winst uit te halen?

Ja... die zijn er en hangen blijkbaar in dergelijk grote getale voor de buis met hun broek op de enkels, dat het 'overeind blijft'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijke taal, hahaha..... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik viel haast van mijn stoel..drie dubbel lol..+1
wat wind je je op zeg (dus toch:)

als je niet van die diensten gebruik maakt betaal je er niks voor hoor, je betaalt alleen voor de publieke omroepen, dus ned 1,2 en 3

Als iets duidelijk 'niet voor mij' is gemaakt, dan kijk ik gewoon niet. Ik eet toch ook niet alles wat er bestaat en wat ik niet lekker vind? Ik ben geen vuilnisbak......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'dan kijk ik gewoon níet' Je kunt er bijna niet meer omheen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zit een aan/uit knop en een kanalenkiezer op je TV. In welke stand die staat is helemaal door jou te bepalen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik betaal toch echt altijd voor mn Ziggo kabelabbonnement hoor.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je wilt naar 100 zenders tegelijk kijken? en die moeten allemaal aan jouw kwaliteitseisen voldoen? Je hebt al mazzel als er 2-3 programma's een heel klein beetje interessant zijn. en kijken kun je er maar naar 1. Maar als er te weinig interessants is zou ik zeggen: opzeggen die handel en alleen maar DVD's kijken die JIJ leuk vind.
In de winkel geld een beetje hetzelfde. Er staat heel veel aan DVD's, maar JIJ bepaalt wat je koopt, er is geen verplichting om alles af te nemen...
Sex verkoopt al sinds de jaren zeventig dus dat zal altijd wel blijven. Zolang ze die troep uitzenden na 00:00 vind ik het geen probleem. Het mooiste zou zijn dat je alleen betaalt voor datgene wat je kijkt, een soort pay-tv maar dan anders!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even voor de goede orde :we betalen we al jaren geen kijk en luistergeld meer (sinds 01 januari 2000).

Het waarom niet? ze gaan natuurlijk net langs de wet, op tijdstipen dat het wel mag, het verdient natuurlijk goed , maar ik vind het ook walchelijk. En ja waarschijnlijk zijn er zoveel "domme" nederlanders die wel bellen, anders was de reclame allang afgelopen. Gelukkig is er 's nachts altijd nog Discovery. Maar van mij mag het er per direkt af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat we in een vrij land leven waar iedereen het recht heeft te kiezen wat ze al dan niet belachelijk vinden. Jij hebt een hekel aan sex reclames. Ik hou niet van reclames voor maandverband en uitzendingen van TV missionarissen moeten wat mij betreft ook de buis af. om maar niet te praten van de reality TV talk shows..

Als we zo doorgaan kunnen we beter de TV helemaal afschaffen.

Als je het niet wilt zien schakel je tijdens de reclame over of ga je naar de WC.

JIJ betaald NIET voor die beelden. De verkopende partij betaald er voor. De omroepen waar dat soor reclame op komt krijgt geen geld van de overheid om reclame uit te zenden dus jouw geld is daar biet bij betrokken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan toch ook de televisie uit doen of naar de publieke omroep kijken. Niemand dwingt je om naar deze reclames te kijken. Ik snap het probleem dan ook niet echt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp wel wat je bedoeld, heb je zin om wat leuks te kijken, is er alleen die tietenonzin op de buis! En de publieke zenders brengen ook niet altijd even veel interessants, dus die optie valt ook vaak weg....

Ik schakel meestal maar naar GV....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap helemaal wat je bedoeolt hoor. Soms zit het zelfs gewoon tussen de late films door! Walgelijk! En zo smakeloos. Hoe moet ik nou daarna nog boven "gezellig doen"? Dit windt mij totaal niet op, maar werkt alleen averechts! Zijn wij dan de enigen bij wie dat zo is??

Dus, wat mij betreft verbieden!!!!