kijken veel Nederlanders naar Belgische zenders?

Ik zelf ben Belg, en heb gehoord dat vele nederlanders vaak naar Belgische zenders kijken, met name 'Eén' en 'Canvas'. Klopt dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn weten bestaat de Belgische televisie niet uit veel meer dan "Blokken".

Antwoorden (18)

Ja, ik toch wel regelmatig. Vooral de goede spelprogramma's zijn leuk. Canvascrack, De slimste mens ter wereld, de Tabel van Mendeljev en zo. Wel jammer dat dat vaak zo laat is.
En Frida van Wijck is geweldig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn geval klopt t niet. En als ik kijk of keek was t vaak naar een NL programma (baantjer of vuurzee) of een film. Mn zoontje van 6 jaar kijkt nog wel eens naar ketnet.
De commerciele netten ontvangen wij hier niet standaard.
Ik denk dat jullie commerciele netten, net als bij ons, met meer vermaak zijn. En op de reguliere netten vind je meer informatieve en/of landelijke programma's, zoals bij ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, daar ben ik er ook één van. De kennisquizzen op de Belgische zenders vind ik erg leuk om te zien. En op Canvas zijn vaak goede speelfilms. Het makkelijke van deze televisiezenders is natuurlijk dat wij de taal uitstekend kunnen verstaan, cq. de ondertiteling kunnen lezen. Wat dat betreft vind ik het zo krom dat wanneer er een Vlaamse serie op de Nederlandse televisie wordt uitgezonden, en vice versa, dat er dan ondertiteling bij staat....
Amadea
13 jaar geleden
Bij kinderen is (en was bij mijzelf) ketnet erg populair.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben/ was dol op oa fc de kampioenen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kijk echt NOOIT naar de Belgische tv eigenlijk alleen naar Nederlands(talig)e zenders zoals ook Nat Geo en Discovery.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik keek regelmatig naar films op "de belg", want die werden niet ieder moment onderbroken door reclames.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind Panorama een zeer goed programma..
Ik persoonlijk kijk er regelmatig naar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kijk ook vaak naar Panorama.
Het valt me altijd op dat er in Vlaamse tv-programma's een Nederlands wordt gesproken dat voor een heel erg groot gedeelte gelijk is aan het Nederlands dat ik (Nederlander) spreek.
Maar als ik een Vlaming ontmoet wijkt zijn/haar taal vaak behoorlijk af van de mijne, veel meer dan de taal op de Vlaamse tv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik kijk ook vaak naar België één de Chriscollectie van (Chris van den Durpel) is erg grappig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan ook maar twee Belgische zenders ontvangen,Canvas en een.Ik vind de Belgische Man Bijt Hond hilarisch en de detectives en late speelfilms goed,soms hebben jullie ook Masterchef,kijk ik ook altijd naar.Maar of er nou veel Nederlanders kijken?Ik denk eerder andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedoelt u dat er veel Belgen naar de Nederlandse zenders kijken? ik bijvoorbeeld echt enkel wanneer er niets interessants op is, dan zal ik eens alle zenders afzappen.
Het is leuk op de belgische zenders naar een film te kijken zonder reclame.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kinderen kijken graag naar Ketnet en VTM Kazoom. Zelf kijk ik af en toe een film of een documentaire. Ik heb de Belgische zenders na de Nederlandse zenders ingesteld staan. Dus als er niets op de Nederlandse TV is, zap ik door naar de Belgische zenders. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
men oma kijkt altijd blokker en vlaamse journaalen

Toegevoegd na 1 minuut:
kleine kinderen vinden ketnet wel leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik keek vroeger ketnet :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wel, op zaterdagavond altijd naar "Dieren in nesten" , verder naar quizzen, en het filmaanbod vind ik bij jullie beter dan bij ons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar ze zoeken programma's uit, ik keek bijvoorbeeld altijd naar benidorm bastards totdat dat op nederlandse televisie kwam omdat dat het TV-aanbod verbreed terwijl ze nog steeds in de moerstaal spreken (met een accent)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij valt het tegen hoeveel Nederlanders er écht kijken. Voordat RTL4 en dergelijke bestonden (dan zitten we eind jaren 80, begin jaren 90) stond de BRT op 4 en 5 bij de meesten; tegenwoordig zitten daar bij de meeste Nederlanders RTL4 en RTL5. Geen idee waar de Belg naar verplaatst is. Volgens mij kunnen de twee publieke, Vlaamse zenders wel in heel Nederland ontvangen worden.