Een jongen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
meisje toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
IK ging altijd uit van een meisje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een viking
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wickie is de vaak angstige zoon van Halvar, de leider van een fictief vikingdorp
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Angst voor de wolf maakt HEM niet ......
Volgens de introtekst een jongen, ga daar dus maar van uit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wickie is de vaak angstige zoon van Halvar, de leider van een fictief vikingdorp.

Toch is het Wickie die altijd zijn vader te hulp schiet met vindingrijke oplossingen. Met een vingergebaar naar zijn neus gaf Wickie aan dat hij een idee had. Door zijn stem en zijn haar, denken veel mensen dat Wickie een meisje is, maar dat is zeker niet het geval: in de serie wordt er consequent met 'hem' en 'zijn' of mijn zoon gesproken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Of een chick of een jongen die 'in touch" is met zn vrouwelijke kant
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wickie is de zoon van Halvar, een gevreesd Vikingleider uit Flake. Hagar en zijn mannen varen met hun schip langs de kusten van Zweden en Noorwegen. De stoere Vikingen zijn voor niemand bang. Ze beroven schepen en plunderen dorpen, om vervolgens met hun buit naar huis terug te keren.

De andere Vikingen vinden het maar niets, maar al snel blijkt dat de slimme Wickie hen vaak uit de problemen zal helpen. Wanneer de dappere Wickie onder zijn neus wrijft, betekent dat meestal dat hij weer een slim plan bedacht heeft.

Wickie's kleine vriendinnetje Ylvie vindt het niet eerlijk dat Wickie wel en zij niet mee mag op reis.

Wickie is duidelijk een jongen, echter de stem werd ingesproken door Marianne Rector. Dat is de reden dat er verwarring is ontstaan over het geslacht van wickie
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een jongen.
Maar inderdaad, hij lijkt op een meisje. Ik heb er ook even Wikipedia op moeten na slaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
leuster maar is niet zo moeilijk dunk ik

http://video.google.nl/videosearch?hl=nl&q=wicky%20de%20viking&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wv#
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de 78-delige van 1975 t/m 1979 door de KRO uitgezonden tekenfilmserie ‘Wickie, de Viking‘ is Wickie de zoon van Halvar, de leider van het vikingdorp. Deze had zich een meer dappere zoon gewenst dan de angstige Wickie. Maar als Halvar en zijn mannen op strooptocht in moeilijkheden raken (wat nogal vaak voorkomt) zijn het steeds de slimme invallen van Wickie, die hen telkens weer uit de brand helpt.
Want Wickie mag dan wel bangig zijn, hij is reuzeslim! Daarom neemt Halvar zijn zoon zo vaak mogelijk mee op reis.
Elke keer lijkt de bemanning, met o.a. de altijd ruziemakende Sven en Lars, weer in een uitzichtloze situatie terecht te komen. Maar dan krabbelt Wickie eventjes aan zijn neus en verkondigt dan met een stralend gezicht: “Ik héb ‘t!”