Zijn de vragen van Twee voor Twaalf makkelijker geworden?

Ik heb het idee dat de vragen van het programma "Twee voor Twaalf" een stuk makkelijker zijn dan voorheen. Tegenwoordig weet ik de meeste antwoorden wel, maar bij vorige seizoenen vaak niet. Is het inderdaad zo dat de vragen makkelijker zijn, en wat zou de reden daarvoor zijn?

bamibal
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

In 1991 heb ik zelf tweemaal meegedaan. Ik volg het programma al jaren, en ik vind ook dat de vragen beduidend makkelijker zijn geworden, en ook makkelijker op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat lijkt idd zo, maar dat komt, omdat je, door je deelname aan GV meer kennis hebt opgedaan, maar daar dreigt nu de klad in te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
:))
Misschien ben je er zelf wel beter in geworden. En lijkt het daarom dat ze makkelijker geworden zijn. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het ook, maar dat is misschien omdat ik al lang fanatiek kijker ben.
Wat me vooral opvalt is dat de laatste zin van een vraag vaak een 'give away' is, als je het antwoord dan nog niet weet komt er ineens nog iets waardoor je het wel weet (of het heel makkelijk kunt opzoeken).
Toch zie je dat de teams (die geselecteerd worden dus niet de minsten zijn) soms flink moeite hebben met de vragen, dus simpel zijn ze nog steeds niet.