is de baron van bassie en adriaan in de eerste stukken een andere dan in de laatste stukken?

ik twijfel :is het altijd dezelfde baron geweest of is het een andere persoon die vanaf de 2de reeks meedoet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.9K

Het beste antwoord

Alleen in de eerste serie werd de baron gespeeld door ....Adriaan, Het geheim van de schatkaart

Toegevoegd na 1 minuut:
Al die andere werden wel gespeeld door Paul van Gorkum, hij was ook de Huilende Professor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt 'de baron' en 'de boevenbaas'. De boevenbaas speelde in 'Het geheim van de sleutel' en 'De diamant' en de acteur hiervan was Paul Meijer.
In de serie 'Het geheim van de schatkaart' werd het personage 'de baron' geïntroduceerd. Hij werd gespeeld door Aad van Toor (dus door 'Adriaan', hij had een dubbelrol). In de series daarna ('De verdwenen kroon', 'De verzonken stad', 'De geheimzinnige opdracht' en 'De reis vol verrassingen') werd de rol van 'de baron' gespeeld door Paul van Gorcum. Zoals in het vorige antwoord aangegeven speelde hij ook de rol van 'de huilende professor'. Bovendien speelde hij de directeur van de diamantenfirma "Glitter en Schitter” in de serie van 'De diamant'.