Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik had laatst to catch a predator op rtl 7 gekeken en vroeg me af?

hoe kan het dat ze zomaar de gezichten van die 'predators' op tv kunnen laten zien? dat mag toch eigenlijk niet? of wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
919

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In de meeste landen mag je een gezicht niet laten zien zolang iemand verdachte is. Wanneer schuld bewezen is, mag het namelijk wel. Kijk maar in dekrant bij veroordeeelde misdadigers. Dit zijn ook misdadigers en hun schuld wordt live bewezen. Ook staat er politie klaar om ze op te pakken. Als er toch geen schuld blijkt te zijn, wat ik me niet voor kan stellen, dan werd het vast niet uitgezonden. Dit zouden ze ook bij ons moeten doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In bijvoorbeeld Groot Brittannië, België en de Verenigde Staten worden verdachten met naam en toenaam en foto of film in de media weergegeven. Ook in Nederland gebeurt dat als de verdachten bekende figuren zijn of als de misdaad van een bijzondere aard is. Denk maar aan Joran van der Sloot en Karst Tates.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding