Is er wel echt publiek bij lingo? Waarom zien we het publiek en JP nooit?

Is er wel echt publiek bij Lingo?
Of zijn het opgenomen geluiden.
Want voor zover ik weet is het publiek nooit te zien.
En waarom zien we die mysterieuze JP nooit?

Als je als bij een tv-opname bent, is het toch wel zo leuk dat je als publiek ook een beetje op tv bent.

Volgens mij wordt zo'n programma ook leuker als het publiek en zo'n sprekend figuur gewoon zichtbaar zijn.

Ik vraag me af wat de reden en/of doel is om mensen wel te horen, maar niet te zien.
This is tv, not radio!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
2.9K

Het beste antwoord

Ja, hier is publiek bij! Mijn oom heeft onlangs een keer meegedaan, en ik was er ook bij in de studio. Er zit ongeveer 50 man (kan iets meer zijn, ben niet zo goed in inschatten). Ook het geluid komt niet van een bandje. Mijn neef (de zoon van die oom die meedeed) is verstandelijk niet helemaal 'in orde' en die hoorde je er steeds bovenuit schreeuwen, en op tv ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Zal wel een bandje zijn. Low-budget productie in een studio van 5 x 5 meter. Zolang er kijkers en adverteerders zijn, is het commercieel een goede zet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er niets van dat er publiek bij zit... Het voegt niets toe en een bandje afspelen voldoet goed... Het is toch nooit dat er publiek zit bij die soaps, waar ook dat schaapachtig gelach erbij gedubt wordt...

It´s radio on tv...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit soort programma's zijn allemaal nep. De volle zalen zijn opgenomen, applaus is ook opgenomen, eigenlijk is het allemaal nep. Waarom denk je dat een nikszeggend programma zo veel jaar kan duren? Juist, het kost niks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit een handjevol mensen bij, familie en wat mensen die er geld voor krijgen.
Ze vinden dat waarschijnlijk wat genant, zo weinig publiek, en laten het niet zien.

http://www.nrc.nl/media/article1781917.ece/Bij_tv-opnames_klapt_steeds_vaker_betaald_publiek

En die JP wil niet in beeld.
Maar hier is ie.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nahja zeg
Wat doe je bij tv als je niet in beeld wil??
Duh!
AWM
14 jaar geleden
Vraag het hem zelf!
Op bovenstaande website staat zijn emailadres.
En hier nog een krantenartikeltje:
http://weblogs.nrc.nl/weblog/bekend/2006/11/27/jan-peter-pellemans-jurylid-lingo/
Het lijkt er sterk op van niet.
De tros zoekt publiek voor programma's via hun site, maar voor Lingo heeft men kandidaten genoeg, maar zoekt men geen publiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag, alhoewel ik eigenlijk nooit naar Lingo kijk (een enkele keer als mijn vrouw kijkt en ik ook voor de tv zit uitgezonderd) maar publiek heb ik ook nooit gezien, zullen dus wel opgenomen geluiden zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, de enkele keer dat ik het gezien heb, hoor je het publiek toch wel echt reageren op wat er in beeld gebeurt, kan dus iig niet zomaar een bandje zijn. Volgens mij zit er idd gewoon wat familie en vrienden, en vast nog wat makers van de show die wat meeklappen. Het klinkt trouwens niet alsof er meer dan een man of 30 in dat zaaltje zit..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit wel degelijk publiek.
Als er applaus word gegeven hoor je altijd in het begin iemand schreeuwen / juichen / klappen. Dit is een medewerker van de show die aangeeft voor het publiek dat ze moeten juichen / klappen. Er zal daarbij vast wel gebruik worden gemaakt van een band opname om het publiek groter te laten lijken dan werkelijk is maar er zitten altijd wel echte mensen bij. Voornamelijk vrienden familie van de kandidaten. En ja, ik heb een keer in het publiek gezeten. Best leuk :p