De reclame balken boven, onder en midden in mijn beeld, tussen films door ?

waarom worden deze steeds groter en steeds irritanter en blijven ze langer in beeld ? die stomme reclames met straks komt dit en bla, bla, terwijl er net 15 min reclame is geweest over het zelfde onderwerp...
dan neemt het ook echt de helft van je scherm in. tijdens de film.
waarom doen ze dit? en worden ze steeds brutaler ?
of verdienen ze niet al genoeg aan al die reclames?
het word steeds erger lijkt wel. nog even en ik kijk geen tv meer zo het werkt meer op mijn zenuwen dan dat ik denk leuk dat ga ik kijken straks.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk! +
Kimath
13 jaar geleden
Ik vind die dingen ook erg vervelend. Zelfs eens gehad dat Gerard Joling door mijn film heen kwam praten, aargh!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja de aankondiging van bepaalde programma's dwars door een film heen. Ik ga dan zeker niet meer kijken. goeie vraag+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het toch zo ongepast. zit je op een spannend mooi stukje in de film Staat er me toch een lap text voor in eens met zelfs nog geluidjes er bij.!! Weg spanning ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het wel ideaal om te weten welke programma;s ik beslist niet hoef te gaan kijken ; van het overgrote deel van die onzinshows zie ik al reclame genoeg om te weten dat ik daar mijn tijd niet aan ga besteden. Per reclameblok twee spotjes, aan het begin en aan het eind, en meestal nog eentje tussendoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja klopt nutteloos veel reclame over hun eigen programma wat er na komt.

Het beste antwoord

Je bent niet de enige ; ik heb al tijden de gewoonte programma's eerst op te nemen, zodat ik later al die irritante reclames kan doorspoelen, en als iets ook maar enigszins niet ondertiteld is, zoom ik in op het beeld zodat de reclames bovenaan wegvallen. En lang leve de DVD !

Uiteraard heeft het allemaal met commercie te maken. Met name de commerciële omroepen - waar we eigenlijk niks voor betalen , in tegenstelling tot de publieke omroep) moeten het puur van reclame-inkomsten hebben, dus is het voor hen van levensbelang dat jij die reclames ook ZIET. En niet een beetje ziet, nee, dat ze op je netvlies gebrand zijn.

Nog even en dan zitten we in de Amerikaanse situatie. Is het je wel eens opgevallen dat bijvoorbeeld programma's als Oprah of Dr. Phil drie of vier keer tot straks zegt voor er ECHT reclame komt ? In Amerika komt er bij ELKE ' we'll be right back' een reclameblok. ELKE VIJF MINUTEN dus. Eigenlijk zijn we hier nog verwend, met soms wel 15 of 20 minuten ongestoord kunnen kijken. Toch kijken amerikanen niet echt minder TV, dus blijkbaar komen ze er mee weg. Ook hier, ook straks.

Zie het maar als : voor niks gaat de zon op., In ruil voor de reclame mag jij al die mooie programma's zien. En voor de publieke omroep, waar het iets minder is, geldt : als we minder reclame uitzenden, ga jij meer geld betalen.

Niemand verplicht je om teevee te kijken, en de programma's die je kijkt, zie je gratis. Wat je betaalt is in de regel aan de kabelmaatschappij om bepaalde zenders wel of niet te ontvangen. Kijk- en luistergeld betalen we niet eens meer concreet, die zijn gewoon verwerkt in de belastingen. Reclamekijken hoort daar nu eenmaal bij voor niets gaat alleen de zon op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Blijkbaar denkt men dat het nodig is om STEEDS MEER OP TE VALLEN!!!!
Een soort 'nu nog beter'-effect. Doorgaans is het ook alleen reclame voor de 'eigen' tv-programma's (waardoor ikzelf juist denk: oh, blijkbaar kijken er niet genoeg mensen, dat ze op deze armoedige manier nog kijkers proberen te werven).
Ze hebben alleen niet door dat ook veel mensen daardoor inderdaad juist niet meer kijken. Want dit is ook niet op te lossen door iets op te nemen en de reclame door te spoelen.

Wij wachten alleen nog op de reclamebalk midden door het beeld...