TV-series die niet afgemaakt worden, mag je deze zelf afmaken?

Bijvoorbeeld als animatie o.i.d met dezelfde karakters, etc

Toegevoegd na 5 minuten:
Wat is een manier om het wel te doen? Je laat de hoofdlijnen dan hetzelfde alleen de karakters krijgen een andere naam?

Wat wordt er beschermd door de copyright?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik *denk* dat als je de namen allemaal veranderd, dat ze je weinig kunnen maken, maar ik weet het niet zeker. Je kun even kijken op http://wetten.overheid.nl/BWBR0001886/geldigheidsdatum_23-11-2010 Daar vind je alles omtrent de auteurs recht wet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen de namen, maar ook het uiterlijk van de karakters zal anders moeten zijn. Als het verhaal daarnaast nog teveel lijkt op het origineel kun je dat ook niet zomaar gebruiken.

Het beste antwoord

Er is een grote kans dat ze beschermt worden door de copyright. Dus in de meeste gevallen mag het niet. (Of je moet er toestemming voor vragen.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, op zo'n programma-concept zit ook copyright. Ook een aftreksel wat er teveel op lijkt is al in overtreding.
Wil je zoiets ondernemen, zal je dus altijd toestemming moeten vragen van de makers/bedenkers!