De Telegraaf wilde in het verleden een omroepgids uitgeven maar mocht dat niet omdat ze geen omroep waren. Waarom geven ze 'm nu niet uit?

Ze zijn nu toch "eigenaar" van de omroep Wakker Nederland.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is denk ik niet helemaal waar. De Telegraaf wilde geen omroepgids uit gaan geven, maar wilde gewoon iedere dag alle programma-gegevens van die dag, en ook van een stuk of 7 dagen daarna publiceren. Wèl een soort tv-gids, maar gekoppeld aan de krant. De publieke omroep weet dat tot op de dag van vandaag tegen te houden, omdat zoiets de doodsteek zou zijn voor de programmabladen van de omroepen. Omroepverenigingen verdienen heel veel geld met het uitbrengen van programmagidsen. Als mensen dit voortaan in de krant kunnen lezen, dan zeggen ze hun lidmaatschap/abonnement bij de omroep op. Vraag me niet hoe het kan, maar de publieke omroepen weten dit nog steeds tegen te houden, ondanks zelfs rechterlijke uitspraken. Misschien een bewijs dat Hilversum toch een soort staat in de staat is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100