Hebben Carlo en Irene toestemming nodig van de mensen die zij persifleren?

Toegevoegd na 1 minuut:
De 'tv kantine'.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Nee, dat is niet nodig.
Het is wettelijk gezien niet verboden om iemand te persifleren.
Het kan natuurlijk wel zijn dat je in die persiflage te ver gaat. Hierdoor kunnen mensen gaan geloven dat je werkelijk zo bent. (als je iemand bijvoorbeeld criminele dingen laat doen) Dan komt het weer in de buurt van smaad, belediging.

De persiflages in de TV-kantine gaan niet die kant op en kunnen dus zonder toestemming gemaakt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

nee dat hoeft niet