Weet iemand toevallig een leuke manga om te lezen?

manga's die ik al gelezen heb en leuk vond zijn claymore en fruits basket. Leuke anime's zijn ook goed.

Toegevoegd na 2 uur:
aangezien mensen niet precies weten wat voor genre ik leuk vind zal ik dat nog maar even zeggen: ik hou wel van romantische verhalen, maar ook juist verhalen waar veel actie in zit.. hebben jullie mischien nog niet veel aan, maar ja... Voor degene die claymore kennen, die vond ik juist zo leuk omdat de vrouwen juist de sterke en belangrijke rol in verhaal spelen. Als er actie in een verhaal zit heb ik liever niet dat het alleen om jongens gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K
Kimath
13 jaar geleden
Als het een film of serie is, heet het Anime (animation)
Manga is stripverhaal.
Deze termen worden nogal eens door elkaar gehaald.
Maar Akira is wel een mooie film :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar; de manga is vele, vele malen beter.

Antwoorden (5)

Een paar jaar geleden zijn er wat Pokémon-manga's op de markt gekomen, waarin het verhaal op een speciale manier wordt verteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
animés die ik leuk vind zijn naruto, bleach, one piece, death note.
het maakt echter een heleboel uit van watvoor genre je houd.

je kan ook even kijken op de site die ik in de bron vermeld, dan kun je op genre zoeken, ze hebben manga's en animé 's online gestreamd enzo..

hoop dat ik n beetje heb geholpen (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf ben een groot fan van CLAMP, en kan hun werken dan ook zeker aanraden. Voordeel is; ze zijn in zoveel genres aan het produceren, dat er voor bijna iedereen wel wat tussen zit.

Zoek je avontuur? Dan is Tsubasa Chronicles misschien wel iets voor jouw. Wil je mystiek? Probeer xxx-Holic of Tokyo Babylon. Liever iets schattigs? Dan moet je kijken naar Cardcaptor Sakura, of Wish voor de romantische noot. Zoek je epische strijd tussen goed en kwaad? Probeer X/1999, waarin goed en kwaad bovendien ook in elkaar over lijken te lopen. Zo hebben ze vele goede series gemaakt. Onlangs nog Kobato., waarbij ik eerlijk moet toegeven dat ik met tranen in m'n ogen de laatste afleveringen heb bekeken.

Van andere mangaka kan ik je van harte werken aanraden als Love Hina, Fairy Tail, Yotsuba&, Nana, Dance in the Vampire Bund, Cowboy Bebop, Rec, en Trigun. Voor wat overige recente anime kan ik ook A Certain Scientific Railgun, Sora no Woto en Arakawa Under the Bridge aanraden.

Zoals je ziet kan ik waarschijnlijk nog wel even doorgaan. Dit is echt een type antwoord dat makkelijker gaat als je een genre aangeeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Manga lees ik niet echt, maar hier is een lijst van anime (series en films) die ik heb gezien en die ik erg leuk vond:

Ah! My Goddess
Ah! My Goddess: The Movie
Black Blood Brothers
Bleach
Bleach - Fade to Black: Kimi no Na wo
Bleach - Memories of Nobody
Bleach - The DiamondDust Rebellion
Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan
Castle in the Sky
Chibits
Chobits
Death Note
Final Fantasy VII - Advent Children
Final Fantasy: The Spirits Within
Fullmetal Alchemist
Fullmetal Alchemist: The Conqueror of Shambala
Gake no Ue no Ponyo
Girls Bravo
Green Green
Grenadier
Howl's Moving Castle
Kakurenbo
Kyou kara Maou!
Loveless
My Neighbor Totoro
Pom Poko
Princess Mononoke
Rozen Maiden
Spirited Away
Tengen Toppa Gurren Lagann
The Cat Returns
Trigun

Toegevoegd na 2 minuten:
Een aantal hiervan, zoals Bleach, Tengen Toppa Gurren Lagann en Trigun hebben vooral actie.
Ah! My Goddess en Chobits zijn wat liever.

Als je meer details wilt weten over een bepaalde serie of film, vraag je het maar.

Je kunt de serie/film ook hier opzoeken, om een korte samenvatting te lezen: http://myanimelist.net/
13 jaar geleden
One piece.