Het dorp wordt nooit met naam genoemd. Het wordt omschreven als het "dorp der onoverwinnelijken".
Een klein dorpje in Armorica (Bretagne) in Gallië.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen specifieke naam:

Op de kaart op de eerste pagina van de strip is te lezen dat het ligt in Armorica, en dat is de oude naam voor de streken die wij nu kennen als Normandië en Bretagne. Door het tekenen van het vergrootglas is de precieze ligging van het dorp in het midden gelaten. Wel is te zien dat het op een hoek licht. En in Asterix en de Intrigant wordt een overzichtskaart van het dorp gegeven, hierop is het volgende te zien:
Een strand, dat overgaat in grasland
In het midden van het strand een rotspartij die voor de helft in de omheining van het dorp ligt (daar heeft Obelix zijn Menhirhouwerij)
In Asterix en de beproeving van Obelix zien we verder dat er duidelijk duinen liggen buiten het dorpje (onderste plaatje)

In de geraadpleegde bronnen wordt hier snel overheen gewalst, want zelfs al zou de locatie te bepalen zijn, dan nog berust natuurlijk die op fantasie van de makers,

ze hebben het niet voor niet zo vaag gelaten. Ik ga hier toch iets meer op in. Want daar gaat het in dit onderzoek om, voor de grap kijken wat er waar is. Het is leuk om van die kleine dingetjes te weten.

opties:

De uitlopende landtongen ten Oosten en Noorden van Saint-Malo. Op meerdere plaatsen zijn daar hoeken in de kustlijn die redelijk overeen komen met de tekening in de strip.(links)
Maar meer lijkend is Cap de la Hague, ten Noordoosten van Cherbourg op het Normandisch schiereiland.(rechts)
13 jaar geleden
naam wordt niet gegeven.