Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Striptekenen

Ik kan absoluut niet tekenen en wil toch een stripboek gaan maken. De vraag is hoe kan ik leren tekenen terwijl ik helemaal geen inzicht heb of kan je een stripboek maken zonder tekeningen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je vind, dat je niet kan tekenen, zou dat kunnen betekenen, dat je niet heel natuurgetrouw kunt weergeven. Maar juist dat is niet nodig bij een strip : de originaliteit is véél belangrijker. Denk bijv. maar aan Snoopy of Pluto : er is letterlijk geen hond, die er zo uitziet...
Dus probeer een hoofdpersoon te creëren, en die in allerlei houdinkjes weer te geven.

Het verhaaltje, dat je jouw hoofdpersoon laat vertellen, is véél belangrijker...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een stripboek zonder tekeningen...... is dat niet gewoon een leesboek??? Tenzij je het met foto's doet, dat kan wel natuurlijk.

Leren tekenen...... wat dacht je van tekenles??? Veel buurthuizen hebben dat wel in het pakket zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn van die tekenboeken, stap voor stap leren tekenen.
ik kan teken, zo teken je cartoons
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de meeste steden heb je van die zogenaamde
witte boekenwinkels, waar je leuke boeken voor een
habbekrats kunt kopen. Ik zag er pas 3 boeken liggen
over: hoe leer ik tekenen, hoe leer ik striptekenen en
hoe maak ik cartoons. Ik heb ze doorgebladerd en ze
zijn prima geschikt voor een tekenaar zonder ervaring.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan 2 dingen doen.

Via genoemde tekenboeken beginnen. Dan zal blijken dat striptekenen niet moetilijk is, als je de basis techniek eenmaal geleerd hebt.
Of je zoekt een 'vriendje' die goed kan tekenen. Met mijn oom, een begaafd tekenaar, heb ik zo'n constructie wel eens overlegd, omdat ik zelf niet zo handig ben met tekenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een paar alternatieven voor een 'strip zonder tekeningen': je zou collages kunnen plakken en daar teksten bij zetten, of je zou een fotostrip kunnen maken.
Feitelijk zijn het dan natuurlijk geen echte strips meer, maar het lijkt er wel op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe leer je striptekenen? Om te leren striptekenen moet je bij het begin beginnen. Pak een goed potlood, een gum, een puntenslijper en een papiertje. dit is een voorbeeld voor Donald Duck. Begin met het tekenen van een soort van skelet. Dan als hoofd een rondje. dan teken je een snavel, ogen en zijn petje. Dan nog een beetje schaduw en wat plukjes haar, nou heb een een mooie Donald Duck! Als je ook nog een lichaam erbij wil doe dat dan ook met rondjes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding