Waarom is Donald Duck populairder in Nederland dan Mickey Mouse?

In Amerika is het dacht ik andersom

Maar waarom hebben we dan gekozen om hier Donald Duck als weekblad te nemen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
6.4K

Het beste antwoord

Mickey is veel te braaf. het braafste jongetje van de klas en daar heeft de nederlander in het algemeen minder sympathie mee.
Daarentegen Donald heeft altijd pech, woedeaanvallen, jaloezie, verlegenheid. De underdog zeg maar. Donald heeft wat men de afgelopen is gaan noemen "de gunfactor".

De nederlander houd van een underdog. Kijk maar naar de winnaars van de talentenjachten. Vaak de vechters , de knokkers winnen en niet diegene die in een gouden wieg geboren zijn. Donald is zo'n knokker terwijl Mickey altijd de wind mee heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dit heeft alles te maken met het 'vrolijk weekblad' de Donald Duck.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat wij "Nederlanders" meer met eenden hebben dan met muizen. Heb je zelf ooit wel een Peking muis gegeten? Ik verwacht van niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat komt door het simpele feit dat in Nederland er een strip is die veel kinderen graag lezen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Amerika wordt Mickey Mouse altijd geassocieerd met Disney en Disney wordt gezien als een van Amerika's belangrijkste exporteurs en het bedrijf staat voor het waarmaken van de "American Dream". hierdoor is Mickey vaker te zien en daardoor populairder dan Donald Duck.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mickey Mouse is eigenlijk een slinkse zakenman die jeudige onschuldigheid exploteert en miljoenenwinsten haalt over de rug van diezelfde kinderen. Door Mickey zitten kinderen tegenwoordig liever achter een tv of computer waardoor kinderen dom en dik w3orden. Mickey indoctrineert kinderen met fabeltjes uit de USA waardoor ze later zwijgzame volgelingen worden van de USA. Mickey zorgt voor haat tussen rassen en zorgt ervoor dat de kerk nog zo machtig is. Daarnaast zorgt Mickey er ook nog voor dat kinderen hun gevoel van eigenwaarde totaal verliezen. Donald Duck is daarentegen een lieve, af en toe domme, eend die avonturen beleefd en onschuldig leedvermaak is voor kinderen en soms zelfs volwassenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
meisjes zijn bang voor muisjes
meisjes knuffelen eendjes
jongens knuffelen meisjes
vandaar dat Donald populairder is dan Mickey
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het in feite altijd goed gaat met Mickey!
Ja, hij beleeft wel eens een avontuur..Maar das alles en dat spreekt de amerikanen wel aan!

Donald Duck, is daarentegen veel menselijker.
Hij wordt boos, is verlegen, kan jaloers zijn, vecht graag, geeft zijn neefjes er eens van langs met een tak!
Tja dat vinden wij nederlanders gewoon leuker!

Mickey is gewoon te saai voor nederland!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarschijnlijk heeft dagoberts geld er iets mee te maken