Waar kan ik nog een goede prijs krijgen voor een collectie strips?

Ik heb een verzameling strips van 600 stuks welke ik wil verkopen. Ik ben er al mee naar een 2e hands boekenwinkel geweest en uniek heb ze al op marktplaats gehad. Hier worden echter ook geen serieuze biedingen gedaan. In de 2e hands winkel worden ze voor 3-4 € verkocht. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik ze als particulier rond dezelfde prijs kan verkopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Probeer het eens bij Catawiki. Dat is een veilingsite voor verzamelaars(van van alles), je vindt er enorm veel strips. Als je je registreert (gratis) kun je een 'winkel' beginnen waarin je vrij eenvoudig je stripverzameling te koop kunt zetten. Je kunt daar ook cataloguswaarde bepalen en vergelijken met andere verkopers. 600 stuks zal wel even werk zijn trouwens, maar als je liefhebber bent vind je het misschien wel leuk om te doen.(Ik heb het een tijdje geleden ook gedaan en vond het wel een leuk klusje.)

Je kunt ook meedoen aan de stripveiling. (zie link)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat moet je ben ik bang naar een veiling toe met je verzameling. Het enige nadeel daarvan is dat de veiling ook weer geld kost. Dus uiteindelijk zul je er niet heel veel mee opschieten. Tenzij je een heel bijzondere er tussen hebt zitten.

Op een site als: Markplaats hoef je het denk ik niet meer te proberen.

Wou die 2e hands winkel ze niet van jou overnemen voor een redelijke prijs? (dan zit je wel uiteraard onder die 3-4 euro)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'De handel' vraagt 3-4 euro, met winst....
Jou zullen ze dus niet meer dan een paar kwartjes bieden.

Je moet 'een gek' zien te vinden die de hele bups voor een paar duizend euro's van je wil overnemen, of ze proberen in kleine porties te verkopen.

Dit is volgens mij een 'marktplaats' vraag en hij voldoet daarmee niet aan de GV regels.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het kunnen proberen via het stripschap/het stripschrift.
Daar houden de verzamelaars zich op.