Hoe heet het grijze muisje met rode strik uit een oude franse/belgische animatie serie?

Ik ben al geruime tijd op zoek naar de naam van een muisje uit een oude Belgische/Franse (of Frans talige) animatie serie. Het muisje heeft een rook strikje met witte polka dots om. Ik heb heb ("knuffel") lang geleden een keer gekregen. Hij zat toen in een rood, vierkant, kartonnen doosje met aan de binnenkant zijn verhaal en naam, maar het doosje is door de loop van de decennia verdwenen. Ik meende dat hij Max heette maar kan er niets over vinden.
Wie o wie kan mij helpen?!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3K
Amadea
4 jaar geleden
Wanneer ongeveer was dat op de televisie te zien?

Het beste antwoord

Dit is "Alex de Muis". Hanne Turk heeft over hem prentenboekjes geschreven en er zijn tekenfilmpjes gemaakt.
Alex draagt vaak een blauwe sjaal met witte stippen, maar soms is zijn sjaal rood met witte stippen.
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Dat zou 'm inderdaad wel eens kunnen zijn! Zie ook https://www.youtube.com/watch?v=3yf550JQBRQ