hoe heet deze tekenfilm met kleine blauwe wezentjes (niet de smurfen)?

Ik zoek een tekenfilm met kleine blauwe wezentjes (niet de smurfen) het lijken op kleine besjes of mieren ik weet niet precies wat het zijn . Ik heb er een foto van gevonden op fanshare en daar staat op dat het van een programma is genaamd stoppit and tidyup dus ik zoeken maar deze figuurtjes komen in deze serie niet voor

Picture for question
5.3K
pauls
4 jaar geleden
Dankjewel voor het speurwerk antoni
pauls
4 jaar geleden
dankjewel voor het zoeken
Antoni
4 jaar geleden
Graag gedaan!

Antwoorden (1)

Deze figuurtjes en de tekenfilmserie heten The Pondles. Het zijn eikeltjes. Ze wonen in een dorpje genaamd Puddletown.

De serie is Brits, bestaat uit dertien afleveringen en werd voor het eerst uitgezonden in 1987.
...
Op de Wikipedia-pagina staat dat er dertien afleveringen zijn. Hier https://www.bfi.org.uk/films-tv-people/4ce2b9aba1a93 vind ik echter maar twaalf titels van afleveringen uit 1987 terug. Hier https://www.bfi.org.uk/films-tv-people/4ce2b7c495839 staat echter vermeld dat er in 1992 nog een dertiende deel is gemaakt, zo begrijp ik die informatie daar althans.
...
Sorry, ik heb de tekst op de Wikipedia-pagina te snel gelezen: de figuurtjes zijn geen eikeltjes, maar het zijn kleine groene figuurtjes met hoedjes gemaakt van eikels. De originele tekst op die pagina is: The Pondles are tiny green creatures with small caps made of acorns, who live in a small village called Puddletown located in a backyard behind a thick hedge.