De wet van Disney: Gevogelte heeft alleen een bovenstukje aan, alle andere dieren dragen wel volledige kleding. (waarschijnlijk omdat de rompvorm van een vogel zich niet echt leent voor een broek en omdat eenden normaal gesproken hun lichaam gebruiken om te drijven)

Nu, als Donald Duck gaat zwemmen is het een ander verhaal. Je gaat niet in je T-shirt (of matrozenpakje) zwemmen. Die gaat dus uit. Om niet de indruk te wekken dat DD helemaal naakt is (niet geschikt voor kinderen ;) ) Wordt hem tijdelijk een zwembroek aangetrokken. Maar wel een grote waar z'n hele romp in past en z'n staart uit steekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De enige keer dat Donald wel een broek draagt, is als hij gaat zwemmen. Ik neem dus aan dat hij z’n natte zwembroek sneller wil laten drogen.