Wie was lucky luke?

Ik ken hem uit de strips en film maar deze man schijnt echt bestaan te hebben even als de daltons maar weet iemand wie het waren of op zijn mist waar ik er informatie over kan vinden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

De outlaws die Lucky Luke in zijn strips tegenkomt zijn inderdaad niet allemaal uit de lucht gegrepen. Zo zijn de Daltons gebaseerd op de Dalton Gang die in 1892 haar einde vond in Coffeyville. Ook Billy the Kid is een historische figuur. Maar niet alleen de outlaws zijn soms gebaseerd op echte personen, ook anderen zoals Sarah Bernhardt Judge Roy Bean zijn historische figuren. Het uiterlijk van David Niven (een acteur) is geleend voor de man die Calamity Jane goede manieren komt bijbrengen in het gelijknamige album. En Lee Van Cleef is gebruikt voor de premiejager in dat gelijknamige album.
Rataplan, de domste hond van het Wilde Westen, is een parodie op film- en tv-hond Rin Tin Tin.
Maar Lucky Luke zelf is wel echt verzonnen.
Amadea