is er een verband of zijn dit woordspelingen ?

de nederlandse muziekgroep Bert De Coninck (+ Fran) -
de belgische Popkoning - de stripfiguur Bert Bibber en de koning van België ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welk verband probeer je dan te zien? :$
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een eventuele link naar het koningshuis

Het beste antwoord

Piet Pienter en Bert Bibber beleefden hun eerste avontuur in 1951 in Het Vredeswapen. Voor de krant Het Handelsblad tekende Pom daarna nog 8 Piet Pienter en Bert Bibber-verhalen.

Bert De Coninck werd in 1949 in Mechelen geboren. Er kan dus onmogelijk een verband zijn tussen hem en de stripfiguur. Hij is een Belg, geen Nederlander. De Coninck is een normale Vlaamse achternaam.

De informatie die ik kan vinden over Popkoning is dat dit de poppenspeler Jean Pierre Maeren betreft. Hij maakt dus geen popmuziek maar gebruikt zijn handen om poppen tot leven te brengen.

In 1951 was koning van België: tot 16 juli Leopold III, en vanaf 17 juli Boudewijn I.

Er is dus geen enkele relatie, noch een woordspeling tussen de gevraagde namen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt, ik dacht dat er ergens toch en verband met het belgische Koningshuis te zoeken en te vinden was.