Volgens wikipedia is Willie Wortel een antropomorfe kraanvogel. Zijn oorspronkelijke naam is Gyro Gearloose. De bedenker Clay Barks vertelde in een interview dat Gyro in werkelijkheid een kip is.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Willie wortel is een kraanvogel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een antropomorfe kraanvogel. (oftewel een kraanvogel die er menselijk uitziet.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Willie Wortel, een antropomorfe kraanvogel, is een personage uit de Donald Duck strips, bedacht door Carl Barks. Aanvankelijk werd zijn oorspronkelijke Amerikaanse naam Gyro Gearloose door de Nederlandse vertalers van het weekblad Donald Duck vertaald naar Willy Wortel. Later is dit veranderd in Willie Wortel. Willies tweede naam is Daniël, tevens zijn voornaam in de Duitse versie van de strips.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Willie_Wortel

=======
Willie Wortel, een antropomorfe kraanvogel, (...)
=======

Antropomorf betekent overigens "van menselijke gedaante" of "als mens afgeschilderd".