Waar zijn de ouders van Suske en Wiske?

Ze wonen bij hun tante Sidonia. Lambik en Jerom zijn geen familie als ik het goed begrepen heb. Zijn het wezen ? Wat is het verhaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Dat is zo mooi in stripverhalen he ? Je hebt geen echte complete familie nodig. De enige strip met een echte complete familie (pa, ma, kids, opa, oma, tantes) die ik ken is Jan Jans en de Kinderen - overigens ook één van de leuksten, vooral als je ouder wordt en zelf twee dochters krijgt :lol:
Wiske schijnt inderdaad een nichtje van Sidonia te zijn Suske is opgepikt op het Eiland Amoras, waar hij blijkbaar als soort weesje woonde als lid van de Clan der Mageren. Het enige familielid dat we van hem kennen is het spook Sus Antigoon.
Lambik wordt huisvriend in het album De Sprietatoom en heeft een wat dubieuze broer Arthur een Sprekende Aap, en Jerom wordt in de tijd van de Musketiers opgepikt uit Frankrijk, maar stamt eigenlijk uit de oertijd (is lang ingevroren geweest); van hem zien we in het album de Malle Mergpijp een glimp van zijn familie en met name zijn moeder Mie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is nog nooit iets gemeld over de ouders van Suske en Wiske.

Toegevoegd op 16-06-2009 22:01:22
Wel dit gevonden:

De moeder van Rikki & Wiske is de zus van Sidonia. (Want Sidonia is de laatste naamdrager van Stiefrijke, Wiske niet.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als de ouders van Kwik Kwek en Kwak...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Dat was inderdaad de moeder van Wiske in dat album, die heeft haar geloof ik toen in de steek gelaten met een of ander vaag excuus (ik heb het album, ik zou het eens moeten nakijken). Suske hebben ze later gevonden op het eiland Amoras, volgens mij in het gelijknamige album: "Op het eiland Amoras" hij was een nazaat van de leider van het eiland die zijn volk leerde eten en toen zichzelf dooddronk, zijn naam ben ik even vergeten, hij spookt nog rond met een fles aan een ketting aan zijn been.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ineens weet ik het weer, dat was Sus Antigoon. De ouders van Suske worden verder niet besproken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moeder van Wiske komt in geen enkel verhaal terug. De naam Stiefrijke komt alleen terug in de Tuf Tuf Club. (volgens 'de koning drinkt' stamt Sidonia overigens af van koning Poefke)
Over het algemeen wordt geloof ik aangenomen dat Suske en Wiske beide wees zijn. In geval van Suske mag je denk ik aannemen dat zijn ouders zijn gesneuveld in de oorlog tegen de vetten op Amoras anders was hij geen koning geworden (als afstammeling van Sus Antigoon) maar zijn vader (of moeder).
Wiske is denk ik wel familie van Sidonia (al wordt nooit expliciet beweert dat ze daadwerkelijk bloedverwanten zijn) wat van opa snor daadwerkelijk de grootvader van Wiske maakt (ik moet dat album toch eens opgraven want er staat me iets van bij dat Sidonia hem ook grootva noemt wat dan betekend dat hij de overgrootvader van Wiske is). Kwik Kwek en Kwak lijken wel in de steek gelaten te zijn door Dumbella die ze naad Donald stuurt met het bericht dat het niet zo goed met haar gaat en of Donald een tijdje op ze kan passen.
Als ik het goed heb waren ze volgens mij geadopteerd.
of uit een kindertehuis gehaald.