Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer was Kuifje journalist?

Vroeger heb ik veel boeken van Kuifje gelezen. Eigenlijk heb ik me nooit gerealiseerd dat hij verslaggever was. In welke boeken komt dat dan ter sprake?
En wat voor soort verslaggever zou hij dan wel zijn geweest?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
951

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Hij is een reizende reporter.Heb geen idee, in welke uitgaven dat ter sprake komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij was inderdaad journalist, al kwam dat niet altijd duidelijk naar voren door alle avonturen
In zijn eerste avontuur gaat Kuifje voor journalistiek werk naar de Sovjet-Unie. Ook in Kuifje in Amerika gaat Kuifje op avontuur om verslag te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt omdat Palle Huld model heeft gestaan voor Kuifje en die had een prijs gewonnen als 15 jarige leerling journalist

Toegevoegd na 45 minuten:
zover ik me kan herinneren is kuifje altijd al journalist geweest
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eerste strip dateert van 10 januari 1929 en toen was kuifje al reporter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De reden dat Kuifje steeds in landen terecht komt waar hij zijn avonturen beleeft, is omdat hij dan zogenaamd uitgezonden wordt als reporter.
Handig bedacht door de makers, want je moet het personage toch om de een of andere reden op de plek van het avontuur terecht laten komen.
Kortom: Het beroep van reporter is bedacht vanuit het idee om Kuifje steeds op spannende plekken aanwezig te laten zijn.
In de praktijk heeft Kuifje uiteindelijk helemaal geen tijd om zijn beroep uit te oefenen: Daarvoor is hij veel te druk met avonturen beleven!
In sommige albums krijgt hij (telefonisch) wel de opdracht om af te reizen, maar daarna is het reporterschap volledig te verwaarlozen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding