Wanneer er een black out is, kan je dan radio beluisteren die werkt op batterijen ?

kunnen de radio-uitzendingen nog functioneren ?

een jaar geleden
in: Radio
1.2K
ronron1212
een jaar geleden
Blackout dan kan er niets worden uitgezonden
anniecaudron
een jaar geleden
dank voor je antwoord.
Thecis
een jaar geleden
@ronron1212
Een ups kan zorgen voor (tijdelijke) stroom.
En aggregaten zijn er genoeg te vinden. Dus waarom kan je niets uitzenden tijdens een black-out?
Vortexxx
een jaar geleden
@ronron1212 "Blackout dan kan er niets worden uitgezonden" Ik zie steeds van die stellige reacties van jou zonder enige onderbouwing, nu ook zit je er weer stellig naast. 20 meter onder de grond ergens op het Mediapark staan racks vol met batterijen en apparatuur om tijdens calamiteiten zoals een hele grote stroomuitval of overstroming o.i.d. als zelfs de aggregaten uitvallen kunnen deze zenders voor meerdere weken achtereen uitzenden.

Antwoorden (1)

Er zijn in Nederland diverse calamiteitenzenders. Deze blijven ook tijdens stroomuitval uitzenden, omdat ze beschikken over een noodstroomvoorziening. Je kunt tijdens een een crisis (zoals een black-out) nog steeds de calamiteitenzender ontvangen.
een jaar geleden