Waren er op de Spaanse nationale radio vóór de onafhankelijkheidsverklaring van Catalonië ook uitzendingen in het Catalaans?

Ik luister al jarenlang naar de Spaanse nationale zender (RNE en RTVE) maar sinds kort hoor ik uitzendingen in het Catalaans. Komt dat door de onafhankelijkheidsverklaring die Puigdemont onlangs uitriep?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Radio
2.3K

Antwoorden (1)

Radio Nacional de España is de publieke radio-omroep van Spanje en maakt deel uit van het staatsbedrijf RTVE.
Het beheert 4 nationale radiokanalen, 1 Catalaans kanaal en een internationaal kanaal dat alleen buiten Spanje te ontvangen is.
De slogan is: Cien por cien Radio Nacional ('Honderd procent de nationale radio').
Als u het nieuws in het Catalaans hoort dan hebt u dus afgestemd op het nationale Catalaanse kanaal van de Radio Nacional de España. Dia hadden altijd al het nieuws in het Catalaans.