Wllem Duys,heeft ooit in de jaren 60,beeldje uitgereikt aan een groep zigeuners.Omdat zij zoveel platen hadden verkocht.Wat was de naam van de groep?

Was tijdens het grand gala du disque

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Als jij " Manouche "zigeuners bedoelt , waarschijnlijk Django Reinhardt.
Had heel veel familie in Frankrijk en Nederland , had in die tijd al veel platen op zijn naam en was ook heel beroemd in Amerika.
Er is ook een film gemaakt over een gitarist die op zoek ging naar de beste gitarist ooit, Django Reinhardt, hoofdrolspeler Sean Penn. ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=6jLnuv4j_vw&p=C43293199D324C90&playnext=1&index=25

http://www.youtube.com/watch?v=9E6RPkM8Hg4
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie netr dat Django Reinhardt overleden is in 1953 ;-) http://nl.wikipedia.org/wiki/Django_Reinhardt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit antwoordt komt het dichts in de buurt

Andere antwoorden (4)

Rosenberg Trio?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou heel goed het "Rosenberg Trio" kunnen zijn geweest.

Toegevoegd na 1 minuut:
met nummers als "Gypsy Guitar" en "Bluesette"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koninklijk Zigeunerorkest Mirando. Zie onderstaande link eerst foto.
13 jaar geleden
Het orkest van Tata Miranda of Mirando. Ze hebben veel op Scheveningen in een zaak aan de boulevard gespeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+