Waarom is de rock/metal niet te vinden op de publieke radio?

Terwijl rockers/metalheads ook mee betalen aan de publieke omroepen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

Helaas vinden veel mensen het 'herrie', het is dus niet wat het gemiddelde publiek leuk vindt. Jammer, want er zijn al zoveel stromingen in de rock/metal dat er altijd wel iets van iemands gading bij zit. Heel af en toe druppelt er wel iets door: als vooral grote bands als AC/DC en Metallica een hit scoren, dan kunnen ze er niet omheen.
Ik herinner me nog wel dergelijke radioprogramma's via de publieke omroep: Stampij met Hanneke (Kappen), Betonuur met Alfred Lagarde en ja, VARA's Vuurwerk met Henk Westbroek. Zoiets mag wel weer terugkomen: het is maar een uur per week, maar men bedient er wel een bepaald publiek mee! Rock en metal vind je nu vooral bij een paar commerciële radiozenders. En er zijn natuurlijk diverse van deze radiozenders te vinden in een digitaal televisie- en radiopakket. Maar ik ben het dus met je eens: wij betalen ook mee, dus mag er best een uurtje harde muziek op de radio komen! Zullen we een actie starten?

Toegevoegd op 21-05-2009 07:27:23
Btw Pluk, waarom noem jij jezelf niet Lemmy?!?!?! (-;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoi, op een Belgische radio zender 'Studio Brussel' wordt soms wel eens rock/metal gedraaid!
Dus zoek Studio Brussel op, en ga luisteren! ;)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het heeft er ook mee te maken dat veel mensen radio in de auto luisteren.
Het schijnt wetenschappelijk bewezen te zijn dat harde en snelle en agressieve muziek nadelig werkt voor het rijgedrag van mensen. Dus dit zal ook wel een factor zijn.

Daarom draai ik ook enkel cd's in de auto.