Zijn turkse beren en mensen de enige zoogdieren die dansen? Of dansen er meer zoogdieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (7)

Als vogels elkaar proberen te imponeren, het zgn. baltsen, wordt ook wel dansen genoemd.
Het zijn soms ook prachtige dansen.

Toegevoegd na 30 seconden:
Sorry, je had het over zoogdieren, zie ik.
13 jaar geleden
Ja de Flamingo's :-)

Toegevoegd na 1 minuut:
Oeps, volgens mij geen zoogdier maar kunnen wel mooi dansen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Turkse beren 'dansen' niet.
hoe je aan dit bizarre idee komt, wil ik me maar niet afvragen....

Beren leren 'dansen' door op een gloeiende plaat gezet te worden, en om hun voetzolen niet helemaal te verbranden, tillen ze afwisselend hun voeten op.
Omdat ze op hun achterpoten kunnen staan, zullen ze dit doen om hun handzolen niet ook nog te verbranden.

Met een ring door hun gevoelige neus, en een sjor aan het touw dat eraan vastzit, weet de beer, dat hij zijn poten weer gaat branden, dus hij begint, na een leerproces, zijn achterpoten alvast maar afwisselend op te tillen.

Je 'dansende' beer.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wilde hetzelfde antwoord gaan geven over die beren op een gloeinde plaat maa zag dat antwoord gelukkig al staan.
Schandalig vind ik de overige antwoorden omdat ze volledig voorbij gaan aan het feit da Turkse beren en alle andere beren NIET DANSEN.
Wat denk je van paarden die getraind zijn voor de 'hoge school' dressuur? Die dansen ook! Honden kun je ook leren om te dansen, je ziet soms leuke demo`s ervan op tv
met de bijpassende muziek. Kortom, van nature dansen ze niet zoals wij, maar door ze te dwingen ( beren) of spelenderwijze bij te brengen en voor een beloning is het voor vele zoogdieren mogelijk ze danspasjes bij te brengen. Wij bewegen automatisch op muziekritmes en echt dansen moeten wij ook leren, dieren die intelligent genoeg zijn om te beseffen dat ze eten krijgen bij bepaalde triggers, kan je dus ook laten 'dansen'.
13 jaar geleden
Ik heb geen idee wat hij onder dansen verstaat maar elk dier zal dansen als je hem op een hete ondergrond zet, m.i. heeft dit meer met en van de gruwelijkste manieren van dierenmishandeling te maken dan met dansen.
Als Ik zo`n onderwerp onder ogen krijg word ik onpasselijk en heel heel boos (natuurlijk niet op de vragensteller maar mensen die dit soort dingen met dieren doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dolfijnen worden ook een soort van dans aangeleerd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, uit zichzelf dansen zoogdieren behalve mensen niet. Ze maken soms wel bewegingen, die mensen met filmtrucage herhalen en er vervolgens muziek onder zetten om je zo te laten denken dat het dansen is. Het is wel grappig om te zien, maar niet echt. Het enige dier wat ik weet dat van zichzelf dansende bewegingen maakt is de manakin. Een vogel die Michael Jackson inspireerde.
Amadea