Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke liedjes door Elvis gezongen zijn niet door of voor hem geschreven?

Ik dacht altijd dat het meerendeel van zijn liedjes "geleend" zijn van andere artiesten, maar na een korte scan kon ik er maar heel weinig vinden. Is er misschien een website waarop zijn hits duidelijk genoteerd staan met van wie het origineel is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zie bron voor alle covers van Elvis, ik neem aan dat je dat bedoelt. (dus niet de nummers die voor hem zijn geschreven of hij zelf heeft geschreven)

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn nog oude blues nummers en oude rock nummers die nooit op plaat hebben gestaan die ELvis heeft gecoverd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx!
Ik weet niet waarom, maar ik dacht dus echt dat hij het grootste gedeelte gejat had.

Andere antwoorden (1)

Op All Music, zie bron, kan je alles over Elvis vinden als het gaat om hits, titels en componisten van de nummers. Je kan daar een lijst vinden met zijn liedjes en van wie die zijn en op welke lp ze stonden enzovoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, bedankt. Mooi overzicht, maar toch net niet helemaal wat ik zocht. Al zal ik hier op deze site wel een beetje rond gaan neuzen om er misschien toch nog op een makkelijke manier achter te komen.
Thanx!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding