kun je geld verdienen als je piano je passie wordt ?

Ik ben 16 jaar en wil heel graag piano gaan spelen.
Maar mijn vraag kun je er wel een toekomst mee krijgen.
Ik heb het niet zo op dat kerkmuziek maar meer moderner zoals: http://www.youtube.com/watch?v=EH8mNdw4gTA

Dus kun je er überhaupt iets mee bereiken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
6K

Antwoorden (11)

Daar kun je wel iets mee bereiken, maar dan moet je wel goed zijn. Van huiskamerpianisten zijn er namelijk al genoeg. Je moet je wel onderscheiden.

Maar je kan pianospelen natuurlijk ook als hobby blijven zien. Een hobby met passie is ook heel wat waard.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je moet echt talent hebben of net het geluk hebben dat je wordt ontdekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van wat je wil bereiken? Wil je er je geld mee gaan verdienen bv, dan is het wel nodig dat je talent hebt en misschien wel een opleiding aan het conservatorium kan gaan volgen.
Maar je kan ook met een grote dosis geluk misschien wel aan de bak komen.

Maar behalve het feit of je er iets mee kan bereiken is het maken van muziek gewoon erg leuk en als je een beetje aanleg hebt en je krijgt de kans om te leren piano spelen dan zou ik het zeker doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wibi Soejardi (hoe je dat ook schrijft) en Jan Vayne kunnen er een prima boterham mee verdienen, maar dan moet je uiteraard wel heel goed zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je les? je piano leraar kan je vertellen of je echt goed genoeg bent om daar je brood mee te verdienen. ik zou naast het piano spelen wel zorgen dat je een goede opleiding doet . zeker als hobby blijven doen maar niet alle zinnen zetten op professioneel pianist worden je kan natuurlijk wel een opleiding op b.v.b conservatorium gaan doen. succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wt je ermee kunt bereiken, is dat je zelf kunt genieten van je muzikale hobby, en anderen in je omgeving na een tijdje ook kunt laten meegenieten.

Maar blijf wel realistisch: er zijn weinig mensen met het talent om hun geld te verdienen met pianospelen en nog minder mensen die het keiharde werken/oefenen volhouden dat daarvoor nodig is.

Zelfs als je tot die zeer selecte groep had kunnen behoren, is 16 jaar rijkelijk laat om aan de piano te beginnen met het idee van een professionele loopbaan. Zelfs voor de Nederlandse kinderen die op hun 9de beginnen met de piano is het lastig om hun Chinese en Russische collegaatjes in te halen die op hun 4de al beginnen met intensieve lessen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er helemaal aan wat jij er mee wil bereiken. Wil je solo-pianist worden, dan zul je inderdaad behoorlijk getalenteerd moeten zijn om nog iets te gaan bereiken op jou leeftijd.
Je kunt er ook voor kiezen om pianist in een band te zijn en dan is de muziek als geheel veel belangrijker dan jou talent, er zijn genoeg pianisten in bandjes die 'leuk' kunnen spelen en er een goeie boterham mee verdienen terwijl ze als solo-muzikant niet zoveel voorstellen.
Maar het allerbelangrijkste is dat jij plezier hebt in je hobby, dus ga er gewoon voor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken veel mensen die piano spelen.
Een aantal heel aardig.
En 1 ontmoet (toen nog jong) die tot op heden nog wel eens op de radio te horen is en er van leeft.

Vergelijk het met je geld willen verdienen met tennis.
Het kan wel....maar alleen als je beter dan goed bent.

ps Een verdien alternatief: muziek leraar of piano leraar worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je piano bespelen leert, kun je laters ook met gemak een keyboard ( orgel ) bespelen. Dus ik zou zeggen een perfecte keuze. Want bij bruiloften of een uitvaart is vaak een pianist/orgelspeler gewenst. En de betere horeca heeft ook vaak een pianist die op de achtergrond wat bespeelt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Pieter van Vollenhoven gaat voortaan oefenen in Belgie, is aangeboden door zijn buren zodat ze van hem dan geen overlast meer hebben!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet eens langs gaan bij restaurants. Ik ken iemand die dit ook heeft gedaan en daar werkt hij nu als pianist. En ik wil niet flauw zijn maar hij verdient ooit 50 euro aan fooi :D dus dat is niet mis. Meestal maar 10 maarja dat is toch mooi meegenomen. Als je er langer speelt verdien je vaak wel 25 per uur. Of 100 per avond.

Dus mijn tip is: Ga langs bij restaurants
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er geld mee verdienen, maar vergeet niet dat er duizenden anderen zijn die hetzelfde willen. Ik zou vooral gaan beginnen met spelen omdat je dat zelf heel leuk vindt! Ik was 15 toen ik begon, is ook vrij laat maar had er zoveel passie voor dat (ondanks dat ik al 'ouder' was) de piano-ontwikkeling heel goed ging. Geef nu zelf een aantal jaren pianoles en volg lessen bij een bekende nederlandse pianist (op mijn profielfoto zit ik achter z'n vleugel ;)). Vooral gaan beginnen met spelen dus! Als je met heel veel plezier gaat spelen dan ontwikkel je je veel sneller dan dat je dat gaat doen omdat je er je brood mee wil verdienen =)

Groetjess!!