Wat is een leuk, niet te moeilijk nummer uit omstreeks 1920?

Ik moet voor Muziek een werkstuk houden over het begin van het begin van de 20e eeuw. Hierbij moet ik ook een nummer analyseren, maar ik vind het heel erg moeilijk om een leuk nummer te vinden. Weet iemand nog een leuk nummer dat ik kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

The Andrews Sisters- Rum & Coca Cola

http://www.youtube.com/watch?v=MWY4_GyLufI&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het nummer Tea for two is vrij bekend. En ook wel leuk, vind ik ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OP deze site staan een aantal nederlanstalige nummers uit de jaren 20. Misschien staat hier wat bij.

http://www.78toeren.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helen Kane:I wanna be loved by you.Later natuurlijk ook gezongen door Marilyn Monroe in de film "Some like it hot".

Marlene dietrich:Ich bin von kopf bis fuss auf liebe eingestellt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Way down yonder in New Orleans" vind ik een lekker en niet te moeilijk nummer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan een klassiek muziekstuk ook een nummer zijn? Dan zou je kunnen kiezen voor "The planets" van Gustav Holst, "Le boeuf sur te toit" van Darius Milhaud, "La valse" van Maurice Ravel, "The lark ascending" van Ralph Vaughan Williams, of "La belle excentrique" van Erik Satie.
Amadea