Hoe vindt ik de naam van een muziekstuk als ik alleen het deuntje ken?

Ik heb een deuntje in m'n hoofd waarvan ik de naam niet weet. Nu schijnt er een website te bestaan waarbij je dat deuntje kunt aanslaan op je spatiebalk en je dan bepaalde treffers voorgeschoteld krijgt waar hopelijk het gezochte deuntje ook bij zit wat maar in mijn hoofd blijft hangen. Wie o wie...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.8K

Het beste antwoord

Dat is de songtapper, die is te vinden op http://www.bored.com/songtapper/?dotap=1
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is http://www.midomi.com/
bamibal
13 jaar geleden
Je zou www.midomi.com kunnen proberen, al is dat niet wat je bedoelt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie link:
Je kunt hier zelf zoeken op contour, ritme, microfoon,
keyboard, en als je er niet uitkomt, is er een forum
waar opvallend veel goede oplossingen worden gegeven.
Het is geen druk forum, maar de mensen die er wel komen
weten erg veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
musipedia http://www.musipedia.org/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is ook nog TrackId van SonyEricsson.

http://www.sonyericsson.com/product/trackid/

Toegevoegd na 51 seconden:
Daarbij neurie je dan tien seconden, of je laat een stukje opname horen en dan zegt dat ding welk muziekje dat is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vond het altijd wel een goed merk, alhoewel de schuiffoontjes makkelijk kapot gingen. De trackID heeft mij wel menig maal geholpen ;-)
tegenwoordig heb ik ook een samsung.... simpeler, en veel meer wear and tear bestendig.
Hmmm dat heb ik ook eens aan de hand gehad .
Totdat iemand tegen me zei : Kun je het niet fluiten en als mp3 opslaan ?
Dat heb ik gedaan en vervolgens naar een paar kenners ge-e-mailed en kreeg uiteindelijk de juiste artiest en titel boven water.
Je moet wel in het bezit zijn van een mic. (hoeft geen dure te zijn overigens ) en software om er een mp3-tje van te maken .
Dit was toen mijn laatste redmiddel maar het werkte wel !!
succes !