Waar vind je goed bladmuziek, zonder aan gebruikers te vragen om het op te sturen, het liefst zo compleet mogelijk met nieuwe nummers, up-to-date dus?

Ik haat het dat je bijvoorbeeld op pianofiles.com, steeds naar mensen moet mailen en dan maar hopen dat je iets toegestuurd krijgt. Anders sites zoals sheetzbox.com zijn incompleet en niet up-to-date. Vaak zie je mensen op youtube nummers spelen, en zetten er dan een link in, maar dan kom je altijd bij een site waar je voor moet betalen om het bladmuziek te downloaden. Aangezien het internet zo groot is moet er toch wel ergens een plek zijn waar ik mijn bladmuziek kan downloaden. Normaal geeft mijn leraar bladmuziek, maar aangezien het nu vakantie is en ik me nu verveel wil ik zelf dingen doen. Maar het irriteert me MATELOOS dat voor de muziek dat ik wil spelen ik moet betalen, en ik heb daar geen geld voor. Als ik een aantal nummers per week wil doen, ben ik tientallen euro's per week kwijt aan bladmuziek. Wat ik zoek is vooral muziek dat nu in is en dergelijk. Klassieke stukken speel ik ook, maar die zien over het algemeen vrij makkelijk te vinden, dus daar heb ik geen links voor te hebben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (4)

kijk eens bij de torrent sites , ik kan me herinneren dat er een torrent bestaat met een grote verzameling bladmuziek ..... kijk hier eens naar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook naar de bibliotheek gaan. Bladmuziek opzoeken, even kopieren en klaar is jij.
rose
13 jaar geleden
In elke grotere plaats heeft de openbare bibliotheek een muziekafdeling. En meestal staat er ook een kopieermachine. Dus de niet uitgeleende bladmuziek kan je daar voor slechts een tiental eurocenten per bladzijde vermenigvuldigen. En als je toch iets meer geld te besteden hebt kan je lid worden en materialen voor een klein bedrag aanvragen/reserveren.
Amadea
13 jaar geleden
kijk eens op de Piano hyves. (als je lid bent dan, van hyves) daar zijn heel veel suggesties. voor goede sites.

http://piano.hyves.nl/