Welk lied kan ik hier voor gebruiken?

Ik wil graag een filmpje over mijn overleden ouders maken met foto's en mooie plaatjes.Welk liedje (behalve''Bedankt lieve ouders'')is daar mooi voor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.9K

Het beste antwoord

Welke muziek je gebruiken kunt, kan niemand je vertellen. Dat is echt persoonlijk. Wat vind je er zelf heel goed bij passen, waar hielden je ouders van, wat past goed bij de beelden. Allemaal overwegingen die de muziekkeus bepalen. Denk er wel om dat zodra je het filmpje ergens online zet, je geen muziek mag gebruiken waar rechten op zitten. Als je dat wel doet, moet je er voor betalen. Informatie kun je bij Buma krijgen.
Er is echter ook veel rechtenvrije muziek verkrijgbaar. Muziek waar een z.g. Creative Commons licentie op rust. Google maar eens op Creative Commons als het begrip je onbekend is.
Om rechtenvrije muziek te vinden, kun je Google ook gebruiken. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (28)

Panfluit, Titanic (my heart will go on) Georghe Zamfir.

http://www.youtube.com/watch?v=q8C8ys7SF3I

Toegevoegd na 34 seconden:
Ik vind dit een heel gevoelig nummer, en dan leidt zang niet af van de foto's en mooie plaatjes :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was weer eens niet zo snel, maar deze vind ik beter passen dan die van Celine. Plusje
je kunt kijk omhoog van nick en simon gebruiken of forever van Queen. mooi instrumentaal stuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
My heart will go on - Celine Dion
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je! Die van Celine vind ik een mooi alternatief als je tóch zang wilt... ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mee eens, ;-)))).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En ook bedankt.
Ik zou "de steen- paul de leeuw"doen ontzettende mooie tekst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I will always love you. Whitney Houston.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pachelbel's Canon is wellicht een mooie optie.

Luister maar eens:

http://www.youtube.com/watch?v=stCKjZniMsQ&feature=related

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.youtube.com/watch?v=6wpPk8qk3uQ
rose
13 jaar geleden
Ik denk dat zuiver instrumentale muziek als achtergrond beter past dan een lied dat gezongen wordt. Passende muziek vind ik zelf gitaarmuziek (bv. Paco de Luca) of piano (Chopin).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de lievelingsmuziek van mijn ouders nemen, dat is zeker niet mijn persoonlijke favorite muziek, maar dan heb je niet alleen beelden maar ook geluid uit je verleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vangelis - conquest of paradise
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afscheid van een vriend van Clouseau
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katie Melua - I cried for you
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tears in heaven/ Eric Clapton
Kon ik nog maar even bij zijn/Gordon
Afscheid nemen bestaat niet/ Marco Borsato
Bridge over troubled water/Simon and Garfunkel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien iets van Booker T. and the MG's? Of het nummer Porcelain van Moby? Of een oud gitaarnummer van The Shadows of van Harry Sacksioni? Ik zal thuis ook nog eens kijken. Je kunt op www.youtube.com of www.youtube.nl ook eens kijken. Je vult een artiest of groep in en/of een lied/nummer.
13 jaar geleden
hello van lionel richie.
sweet goodbyes van krezip
earth song michael Jackson.
of een instrumentaal lied zonder zang.
angels robbie williams
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je een goed gevoel wil krijgen/geven als het filmpje wordt bekeken, en dat er voornamelijk vrolijke/gelukkige momenten voorbij komen....ik zou dan niet kiezen voor treurige of sentimentele nummers zoals in veel antwoorden worden genoemd. Misschien "ode to my family" van the Cranberries. Home van Simply Red is ook erg mooi.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het beste kan gaan met het nummer van je ouders, als ze die hebben. Je weet wel "hun nummer".
Als je niet weet welke dat is kun je dat misschien vragen aan familie.

Anders een nummer waar je zelf de nostalgische kriebels van krijgt. Misschien een nummer dat op de achtergrond speelde toen de hele familie gelukkig bij elkaar was.

Ik denk niet dat je een passend lied tussen het rijtje wat hier opgesomd is zult vinden. Dit soort dingen zijn daar te persoonlijk voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pak iets klassieks of iets richting opera.
dat is universeel en past al heel gauw ergens bij. zit diepgang in en heel veel gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I'll be missing you (heb je van verschillende)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
last farewell van John Whitaker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opname van Sweet People.

Vogelgeluiden in het bos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grateful van Pete Philly.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.dailymotion.com/video/x242b4_pete-philly-perquisite-grateful_music
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10 Years - So Long, Goodbye

http://www.youtube.com/watch?v=ry1s_r5vzWc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gaan voor het nummer ''Sound of Silence'' van Simon en Garfunkel.

Ik zag hem er nog niet tussen staan volgens mij. Toch denk ik dat dit een zeer geschikt nummer is.

Sommige mensen zeggen datje beter het favoriete muziek kunt gebruiken van je ouders. Daar wou ik even op tegen in gaan. Ik weet niet of dat wel zo'n verstandig idee is. Een achtergrond liedje, zeker bij een serieuze zaak als dit, is niet bedoelt voor de lol. Veelal moet het een betekenis hebben. Indien juist gekozen versterkt dit ook de emotie en de betekenis van het filmpje.

Kijk maar eens bij gewone films. Achtergrond muziekjes passen altijd bij de gebeurtenis.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier is een link zodat je niet zelf hoeft te zoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=BvsX03LOMhI

Bij deze is het geluid goed, het is nogal een oud nummer, vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rob de Nijs: foto van vroeger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik duik maar eens een heel andere hoek in... ken je niet iemand in je omgeving die veel met muziek bezig is, misschien wil hij/zij wel iets voor je maken en als je het dan zelf zingt dan is het helemaal 100% origineel. En begin nu niet van 'ik kan niet zingen' enzo... het gaat niet om perfectie maar om een gebaar uit het hard!

Ik weet niet of het lang geleden is maar hoe dan ook nog gecondoleerd en sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ill be there - The Jacskon 5 (met kleine Michael)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze: Always with you, always with me van Joe Satriani

Toegevoegd na 1 minuut:
me=you, you=me (sorry)

Toegevoegd na 4 minuten:
of: The Loner van Gary Moore (is misschien nog mooier)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het antwoord op deze vraag echt zelf zien te vinden. Het gaat hier namelijk om iets heel persoonlijks waarin je je eigen emoties en gevoelens wilt verwoorden. Dan moet je niet afgaan op anderen.

Misschien ken je niet zo veel muziek, maar ga eens in je gedachten langs de mooiste nummers die je kent en kijk of er een 'klik' is met de emoties die de foto's oproepen. Of doe het andersom: kijk naar een foto en wat is het eerste lied wat in je opkomt ?