Help! Hoe heet dit liedje?

Was spelletje spelen (....). Toen ik bekend liedje hoorde, opgenomen, youtube, en hier gevraagd:

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het wel, maar kan niet op de naam komen.
Goeie vraag.
rebecca
13 jaar geleden
komt mij ook heel bekend voor, maar kan er ook niet opkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij dus het zelfde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je je nog wat woorden herinneren?
Dan googlen op die woorden + 'lyrics'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Help!!! is het levensbedreigend of zo???

Het beste antwoord

Het is het muziekstuk Oh Fortuna van Carl Orff.
Op YouTube zijn er veel verschillende versies te vinden, onder anderen deze uitvoering van André Rieu:
http://www.youtube.com/watch?v=7HMQOX3h7ZI&feature=related

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is een hymne aan Fortuna, de godin van het lot, en het maakt deel uit van de compositie Camina Burana. Op Wikipedia is meer info te vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Carmina_Burana_(Orff)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet hoe je uit de vraag kan extraheren welk liedje er in hemelsnaam bedoeld werd. Ik zie geen stuk van de tekst van 't liedje, niks...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan jij denk ik niet dat youtube ding zien: http://www.youtube.com/watch?v=gx-sgLKUX3g&feature=player_embedded
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, mmm zal het filmpje wat je erbij had geplaatst niet kunnen zien. En zo wel: ik hoorde het door het geluid van het spelletje heen en herkende de melodie.

Andere antwoorden (1)

Instrumentale versie van Orf's carmina Burana met het lied Oh Fortuna
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat was het xD k kon er zelf ook ni op komenxD