Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de muziekindustrie echt zo duister?

Steeds vaker hoor ik dat niet de luisteraar bepaalt wie een ster wordt maar een klein groepje zeer rijke lieden die zich "The New World Order" noemen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
759

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens de geldende complottheorieën bepaalt 'the New World Order' zo ongeveer alles wat er in de wereld gebeurt. Dus wie er politieke macht krijgt, wie er wapens koopt van wie, welk land oorlog krijgt met welk ander land, welke rijken nog rijker worden enzovoorts. Maar van de muziek had ik het nog nooit gehoord!

Aanhangers van deze complottheorieën worden aluhoedjes genoemd.

Als je meer wil weten over dit soort theorieën moet je maar eens googelen op conspiracy theory. Maar houd voor ogen dat het allemaal aan elkaar gefantaseerd is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
good point!

Andere antwoorden (3)

Nee, dit is niet waar.

Uiteindelijk zijn het de consumenten die al dan niet een cd kopen. En die al of niet op een bepaald radiostation afstemmen.

Gedeeltelijk zijn het wel platenbazen die bepalen welke bands en zangers een kans krijgen om een plaat uit te geven. Maar met de youtube en de i tunes store is dit veel verder gedemocratiseerd.

Nee dus, zelfs als er een groepje zeer rijke lieden zouden zijn die hier moeite voor zouden willen doen, dan nog is dit niet mogelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom zou iemand willen bepalen waar andere mensen naar moeten luisteren? De meeste platenmaatschappijen zitten in die branche om geld te verdienen. En de makkelijkste manier om dat te doen is door muziek te maken die mensen WILLEN horen. In dat geval hoeft er namelijk geen moeite gedaan te worden om mensen te dwingen bepaalde muziek te luisteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uiteindelijk is het de DJ, die bepaalt welk schijfje er gedraaidwordt en hoe vaak, waardoor het bij de luisteraars bekend wordt. De mogelijkheid,dat hij/zij daar opdracht van krijgen van hun baas is natuurlijk niet uitgesloten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dat weet ik niet maar als uiteindelijk niemand het leuk vind heeft het ook geen zin. De mening van de mensen die er naar gaan luisteren moet toch wel belangrijk zijn lijkt mij? Of we zijn al zo ver dat we een hoopje robot zijn die alleen maar placebo's krijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding