Keith Moon (de drummer van The Who) hoorde dat Jimmy Page een band aan vormen was en voorspelde dat "the band would go down like a lead balloon". Dat is engelse uitdrukking om aan te geven dat iets flopt.(http://www.phrases.org.uk/meanings/lead-balloon.html)

John Entwistle (de bassist van The Who) reageerde hierop met "more like a lead zeppelin." Jimmy Page vond dat geen slecht idee als naam en is er mee naar zijn manager, Peter Grant, gestapt. Die was het er mee eens maar heeft de spelling aangepast naar "led", zodat het overal hetzelfde zou worden uitgesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ixnap die min niet. Ik kan de uitleg niet verifiëren, maar het is een aannemelijk antwoord op een vraag waar ik >40 jaar mee zit. Hiro een +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het antwoordt

Andere antwoorden (1)

Led Zeppelin is, genoemd naar Keith Moon's manier om een slecht optreden te beschrijven (Goin' down like a lead zeppelin)