wie heeft moondog ontdekt,en met hem verschillende platen gemaakt

Deze straat artiest intrigeert mij al jaren.Ik weet dat hij blind was,maar verder zou ik graag meer over hem willen weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

In 1949 verschijnt Moondogs eerste 78-toerenplaat: het volledig percussieve Snaketime Rhythms, op het label SMC Pro-Arte van Gabriel Oller, die hem - jawel - ontdekt als hij voor zijn winkel staat te spelen. Snaketime is Moondogs favoriete maat: een "glibberig ritme voor ongewone tijden". Er volgt een vijftiental platen, op zijn eigen label, maar ook op Brunswick, Epic en Prestige.
Als Big Brother & The Holding Company - de band van Janis Joplin - in 1967 Moondogs 'All Is Loneliness' coveren op hun debuutalbum, komt hij ècht in de belangstelling. De langspeler Moondog verschijnt in 1969 op Columbia en bevat zowat zijn bekendste werk: het relaxte 'Theme', het onheilspellende 'Stamping Ground' en 'Bird's Lament', zijn ode aan Charlie Parker.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier is een link voor een biografie

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn natuurlijk meer koeien die 'Blaar' genoemd worden.
Hopelijk is het deze artiest