Wat zijn de verschillen tussen Amerikaanse en Engelse punk-muziek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Het beste antwoord

Engelse punk is erg politiek gericht vooral bands als the exploited. Ook is de sound wat rauwer en metaal achtiger

Amerikaanse bands is meer punk rock, als de sound maar lekker klinkt bv nofx pennywise etc, deze bands hebben ook een politieke lading maar minder dan de engelse schotse en ierse. Hoewel de Dead kennedys ook een behoorlijk vooral linkse politiek in hun texten hebben zitten

Verder is de kleding een verschil engels hannekamen leren jacks etc. Behalve de

En de amerikaanse meer ''skate''
Uiteraard heb je uitzonderingen maar de zijn een beetje de hoofdlijnen

eerste bron engelse punk

tweede amerikaanse punk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een andere accent...

Verder zal er weinig verschil tussen zitten. Punk is juist een genre wat wereldwijd hetzelfde is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engelse punk is veel rauwer omdat het bij hun veel meer een levensstijl is, zoals the sex pistols.
Engelsen hebben ook meer lak aan alles dan die amerikanen