Hoe krijg ik de ruis uit de radio weg?

Ik heb een radiootje op mijn bureau staan. Hij kraakt heel erg (tenzij ik de antenne vastpak). Het lukt mij niet om hem zo neer te zetten en de antenne zo te draaien dat de ruis helemaal weg is. Wat is een goede tip om dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
16.5K

Het beste antwoord

De antenne langer maken werkt vaak goed: Neem een stuk installatie draad, haal een paar cm het plastic van het koper af en draai dit om de antenne heen.

Ook kan je proberen de antenne tegen het glas te laten leunen; Helpt bij mij vaak goed.

[Natuurlijk werkt internet radio ook... :)]
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt veel interferentie door computers, gsm straling, of je zit gewoon op een locatie waar het signaal ontoereikend is! Probeer de zender eens op te zoeken op je computer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus zette haar piepkleine, draagbare radio altijd op het aanrecht in haar atelier. Aan de antenne een lange (weet niet meer wat voor) draad bevestigd, die op het stalen aanrechtblad lag uitgespreid. Volgens haar was het de enige manier om radio 4 acceptabel te beluisteren.
Het stak wel heel precies hoe die draad lag, als je er maar iets aan schoof begon het gekraak weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel de tijd de antenne vast blijven houden.