Ik ben opzoek naar bladmuziek voor een piano. Maar dan niet met noten maar met abc enz. Het liefst moderne liedjes. Waar kan ik die vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
12.4K

Antwoorden (7)

Die zul je helaas niet zo snel vinden, aangezien het notenschrift de standaard is. Ik raad je aan om normale bladmuziek te gebruiken, en onder de noten eventueel de letters te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op bladmuziek-akkoorden.nl vindt je op de startpagina een aantal hoofdstukjes, die interressant voor je zijn bij bijvoorbeeld Bibliotheek krijg je een alphabetische lijst van muziekstukken met bladmuziek en de akkoordenschema daarbij.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op supersong.nl vindt je bladmuziek met akkoorden voor piano.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MuseScore is een programma waar mee je zowel als leeg als zelfgemaakte bladmuziek kan printen, enz.

je kan ook naar http://www.blanksheetmusic.net/.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://musescore.org/nl

Toegevoegd na 1 minuut:
http://musescore.org/nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je met "abc enz." akkoordsymbolen bedoelt kun je kijken op www.tabsrus.nl of www.911tabs.com
Daar staat de songtekst met daarboven de 'letters' van de akkoorden.
Anders weet ik het niet, succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dag, kijk eens op www.pimba.nl. Daar staan in het eerste level liedjes in letters, en in de volgende levels liedjes in noten zonder ritme. Da's een heel prettige manier voor beginners om het notenschrift praktisch te leren begrijpen, en tegelijk leuke liedjes te leren spelen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hier nog een voorbeeldje
Ja die zoek ik ook.
Er is een site die heet :Pieter Seuren, die doet alles voor,OOk langzaam
dan kan je het zelf opschrijven.Heel handig
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Misschien is dit iets?
15 Leuke, bekende en minder bekende pianoliedjes.
Bladmuziek voor piano met letters bij de noten.
https://blog.pianolessen.eu/2020/11/22/bladmuziek-met-letters-bij-de-noten/