In welke plaatsen in Nederland worden veel en regelmatig jamsessies gehouden?

Behalve Amsterdam, dan.
Ik zoek een nieuwe woonplaats, maar ik ga graag jammen...
Er valt hier zo weinig over te vinden op internet!

Toegevoegd na 16 uur:
Met veel jamsessies bedoel ik ook echt veel jamsessies...
Er moet (bijna) dagelijks iets te doen zijn, als er geen jamsessies zijn dan wel live muziek, op veel plaatsen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Betuwe wordt aardig wat jam gemaakt. :) Sorry, ik kon het even niet laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, ja die jam is óók fijn ;)

Het beste antwoord

Den Haag - in ieder geval nog tot voor kort... ben momenteel minder actief in de 'jamscene' hier. Enkele plekken: Musicon, De Pater, HPC...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tip!
Ik vond Den Haag al aantrekkelijk.

Andere antwoorden (7)

Katwijk ZH is wel aardig rock
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is daar dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katwijkk aan Zee vlakbij Leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat begrijp ik, maar wat is daar dan, dat het zo rock maakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry lees verkeerd
zoiets? http://www.boxstudios.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik vroeg om jamsessies, niet om een oefenruimte.
Maar toch bedankt.
Rieneke1
13 jaar geleden
katwijk is een supergelovig dorp, waar weinig te beleven valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die indruk had ik toch ook wel...
misschien is Amersfoort wel wat voor je.
http://www.podiumdekelder.nl/
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je.
Maar ik heb niet genoeg aan één jamsessie in de, eh, (nog niet eens) maand.
Maar ik zal wel kijken of er meer is, elders.
itsme
13 jaar geleden
Er is natuurlijk wel meer dan alleen deze link. In Amersfoort zit de popacademie, en daarom kan je juist in die stad veel van dit soort activiteiten verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, dat wist ik niet!
Hier in Enschede elke zondag bij de Bluesclub NiXX
Super gezellig en je kater is zo weer verdwenen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij Zwanenburg in de buurt , een voormalig krakers dorp genaamd Ruigoord, waar veel artiesten, kunstenaars, dichters en dergelijke bijna elke zondag samen komen, Iedereen is welkom en de soep en dergelijke staat bijna iedere zondag klaar. www.ruigoord.nl ( als je er nog nooit geweest ben zou ik er zeker heen gaan , t'is er echt geweldig leuk )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, hier heb ik al heeeel erg veel over gehoord!
Nog nooit geweest, alleen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gauw doen want er is nergens zo'n geweldige plaats als Ruigoord ( en Groningen het Gideon Festival dat duurt alleen maar 1 weekend helaas maar lijkt dan op Ruigoord )
Leeuwarden is er in Cafe de Silbermann (www.hetleven-silbermann.nl) iedere, ik meen, tweede en vierde dinsdag van de maand een jamsessie. Deze is vaak onder leiding van Sietse Huisman.

In de Paddy O'Ryan (www.paddy.nl) te Leeuwarden is 1 keer (op een woensdag) in de maand een open mic night, waar veel singer/songwriters langskomen, maar ook muzikanten die dan meespelen. Ik dacht onder leiding van Marije de Vries en Masha Schenkel.

In de Scooters (www.cafescooters.com) kun je iedere tweede donderdag en vierde vrijdag van de maand jammen met verschillende musici.

Groningen kent de jazzcafe de Spieghel, waar een singer/songwritercafe en een jamsessie word georganiseerd eens in de maand. Zou je even moeten contacten wanneer dat precies is (www.jazzcafedespieghel.nl). Hier word ook Fifteen Minutes georganiseerd (www.fifteen-minutes.nl).

Het MON in Groningen schijnt ook allerlei muzikale activiteiten te organiseren in de vorm van open podia, bandpresentaties en jamsessies (www.monoord.nl).

Ik mis er in het Noorden (studeer in Leeuwarden) vast nog een hoop.. er word namelijk veel georganiseerd op creatief en artistiek gebied.. niet alleen jamsessies maar als er ook maar iets te vieren valt word daar muziek bij betrokken.. maar hoop dat je hier een goeie opstap voor heb!

Succes met het maken van een keuze!

P.s. In Den Haag is de Pater een mooi nest van muzikanten te vinden (www.patermuziek.nl).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow, dat is veel!
Alleen lijkt het me niks om daar te wonen... Het is zo afgezonderd, heb ik het idee...
Ik moet ook makkelijk naar Amsterdam kunnen, en dat werkt niet zo goed vanuit daar.
Maar ik ga er zeker wel eens even kijken! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, inderdaad 2u naar Alkmaar (my hometown), dus wel wat ver.. ja, check het een keer zou ik zeggen :) Eerst was ik ook altijd van mening dat het wat afgezonderd was, maar er gebeurt enorm veel aan muziek.. denk aan Eurosonic/Noorderslag, Into the great wide open, Noorderzon, Madness Festival, Oerol. Vanuit het Noorden is het goed te doen om verder in Nederland te komen heb ik het gevoel... maar then again.. ik weet niet hoe het is om in Amsterdam te zijn. Verschillende artiesten zijn nu leuk bezig vanuit het Noorden.. Daily Bread, I am Oak, Elske DeWall, Florian Wolff.
In Zwolle.
1x per maand wordt er in café de 2 heeren een jamsessie gehouden met elke keer weer een andere thema (muziekstijl).
Op 26 augustus a.s. is het thema: Reggae.
Ik weet niet of dat voor jou dicht bij huis is maar mocht je uit de buurt komen, zou ik zeker langsgaan.
(ik zit zelf ml. in de kerngroep..haha..meteen wat reclame)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Tilburg kun je terecht bij Paradox. Er zijn meer gelegenheden, maar daar zit de afdeling Geïmproviseerde Muziek van het Fontys Conservatorium. Iedereen kan meedoen, maar zij leiden de boel.