Welke nummers zijn goed om te zingen tijdens een auditie?

Zojuist werd ik gebeld door Talpa, ik ben gevraagd om aanstaande vrijdag auditie te doen voor het nieuwe programma "The Voice".
Daarom moet ik twee nummers uitkiezen om te zingen.
Ik ben op zoek naar bekende, maar niet uitgekakte nummers met mooie / indrukwekkende vocale melodieën.
Iemand ideeën?

Toegevoegd na 1 dag:
Net heb ik (even op het laatste moment, haha) de keuze gemaakt.
Ik ga, op aanraden van de mensen in mijn omgeving, een eigen nummer zingen.

Mijn tweede keuze komt ook niet uit deze lijst, al staan er wel prachtige songs in!
Het is Me and the Devil Blues van Robert Johnson geworden. Daar kan ik lekker mee freaken.

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken en voor de goede wensen!
Ik neem ze mee de auditieruimte in :)

Toegevoegd na 2 dagen:
Kom net thuis uit Hilversum!
Het leek goed te gaan... Gemoedelijk glimlachende juryleden... Zelf had ik er ook een goed gevoel over, al had ik wel beter gekund, maarja, zenuwen...
Alleen krijg ik pas volgende week te horen of ik doorga!
Pfff...
Nog even spannend dus.

Toegevoegd na 6 dagen:
Zojuist het verlossende woord gehad, en....

Ik ben niet door!
Eerlijk gezegd ben ik daar heel blij mee, ik wil toch niet tot een glad popzangeresje gemaakt worden, die na één hit weer van de kaart verdwijnt.
De repetities en tweede ronde zouden ook tijdens Lowlands zijn, waar ik me een heel jaar op verheugd heb, en nu kan ik gewoon gaan!

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
27.8K
rose
13 jaar geleden
Wat is je standaard songlist?
escape
13 jaar geleden
Bekijk eerst even de andere audities. Dan weet je in elk geval wat je niet moet zingen:
http://www.thevoiceofholland.com/audities/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat raar, die online audities...
Toen ik me inschreef was dat er niet. Rose, dat zijn er een heleboel! Maar er zit er niet echt een bij die ik zou willen doen...
escape
13 jaar geleden
Nou ja, in elk geval worden de voorrondes niet uitgezonden, dus je hoeft daar niet zenuwachtig voor te zijn. De jury mag niet naar je kijken, zodat ze zich kunnen concentreren op je stem. Da's wel apart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zender niet meer, maar de TV productie maatschapij wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb werkelijk geen idee...!
Het wordt ook alleen uitgezonden als ik door ga naar ronde 2.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie jij nou wel dat je een te gek mens bent, Novembertje!!!! Go for it girl, en zoek iets uit dat bij JOU past, een nummer waar jij je gevoel in kunt leggen.
Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, je maakt me bijna verlegen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet hem op hé! Ik duim voor je!
rose
13 jaar geleden
Ben je er al uit? Ik zal een kaarsje voor je branden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik ben er uit :)
Ik zet het wel even in mijn vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toi,toi,toi!

Het beste antwoord

Wat gaaf dat je auditie mag doen! Omdat de auditie al op vrijdag plaatsvindt, is het maar kort dag. Lukt het je om twee geheel nieuwe nummers in te studeren?

Kijk eerst eens naar de nummers die graag zingt. Die nummers heb je al goed onder de knie en zou je in deze korte tijd nog kunnen perfectioneren.

Zelf zou ik kiezen voor een uptempo (hip) nummer en een rustig nummer waar ze jouw stemgeluid en techniek goed in kunnen horen en herkennen.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

'Think' Aretha Franklin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
makkelijk leuke zingbare nummers die vooral de jury leuk vinden om naar te luisteren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat leuk dat je ervan uitgaat dat ik telepathisch ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is dat nou weer voor antwoord :s
Aanstaande vrijdag is al over twee dagen. Je kunt denk ik veel beter kiezen voor twee nummers, die je al vaak (mee)gezongen hebt en van binnen en buiten kent, dan dat je nu nog op zoek gaat naar nieuwe nummers, die je nog in moet studeren. Kans op fouten tijdens de auditie is dan immers groter, mede doordat je tijdens de auditie vast ook nog een zekere vorm van spanning zal ervaren.

Succes trouwens! Wanneer wordt het uitgezonden, is dat al bekend?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
''And I Am Telling You'', Jeniffer Hudson, Jeniffer Holiday.
''My Heart Will Go On'', Celine Dion.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk die van Krezip - sweet goodbyes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te gek dat je werd gebeld!
Misschien zou je een zangeres kunnen doen die door bijna niemand gedaan is: Janis Joplin.
Mocht je beschikken over een rauwe stemgeluid dan zou ik Cry baby van Janis doen..als je dat goed doet, blaas je iedereen weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Piece of my heart van Janis Joplin lijkt me wel iets voor jou...
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
good choice! +1!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ :)
rose
13 jaar geleden
Succes!
ik vind :The power of love, erg mooi. Weet alleen niet of dat jouw genre is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is het niet helemaal :)
Maar toch bedankt!
Whitney Houston met het nummer ’I Will Always Love You’’

Toegevoegd na 2 minuten:
http://video.libero.it/app/play?id=faa0c0aa22b5b00ae765ec139ca43073
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijft een prachtig nummer. +
Zonder te weten welke stemsoort jij hebt en wat voor soort repertoire je bij voorkeur zingt is het eigenlijk niet mogelijk advies te geven. Door nu af te gaan op de foto die je als avatar gebruikt moet ik denken aan Kate Bush en Sarah Brightman. "The man with the child in his eyes" en
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hijo'tje! Alleen wel een heel moeilijk nummer om even snel uit je hoofd te leren.
ik zou kiezen voor vanessa carlton - 1000 miles, gemakkelijk om te zingen en heel mooi om naar te luisteren

VEEL SUCCES
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is de eerste auditie net als bij de andere talentenjachten acapella? Dan doe je er goed aan om een lied uit te kiezen met een zelfstandige melodie. Een melodie die ook acapella overeind blijft.

Ik snap dat je een origineel lied wilt nemen, maar daar zit een jury niet op te wachten. Ze wachten op het talent wat je tentoon spreidt. En -als je dat hebt ;)- komt dat er toch wel uit, al zou je een bladzijde uit het telefoonboek zingen. Als het maar een bladzij is waar je helemaal achter kunt staan en die je met heel je ziel en zaligheid kunt zingen.

Weet je nog Sharon Kips bij de X-Factor die I'll always love you zong? Een van de meest uitgekauwde nummers, maar Henk Jan Smits en enkele andere kandidaten hadden de tranen in de ogen staan. Omdat ze christen is, zal ze haar inspiratie hebben gehaald uit de onvoorwaardelijke liefde van God. Ik weet niet of jij ook zulke inspiratiebronnen heb, maar boor die aan, laat de tekst tot in het diepst van je ziel doordringen en zing hem vanuit je tenen. Zal jij zien wie er straks door is naar de volgende ronde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jesse van Janis Ian, maar dan in de uitvoering van Joan Baez.

http://www.youtube.com/watch?v=frrKR6dZ3pI
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O, om maar één dag te kunnen zingen als Joan Baez...
Girl with one eye van Florence + the Machine.
Geweldig nummer en een mooie uitdaging:)

http://www.youtube.com/watch?v=FqCzP0HQpQo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi nummer, zeg.
Ik kende het nog niet.
Wat dacht je van:telkens weer,nederlands,maar ja moet je ook kunnen zingen,en verder:rivers deep mountains high,sweet notings,lulaby of birdland,the rose,dit is genoeg misschien.in iedergeval heel veel succes,toi,toi,toi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stop de tijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ken ik niet.
je kiest gewoon 2 nummers die bij je passen
en dus al vaak hebt gezongen hoef je je ook niet te zenuwachtig te maken.over text enzo
ogen even dicht bij eerste zin en zingen maar
13 jaar geleden
Nummers die je door en door kent en waarvan je weet dat je ze goed kunt zingen (je hebt bandervaring, dus die nummers moeten er zijn)
en vooral : die niet helemaal dood-gezongen zijn of ZO vaak op een auditie langskomen dat de jury bij de titel al begint te gapen. En - het spijt me heel erg - maar bijna alle reeds genoemde nummers voldoen een beetje aan dat profiel.

Kies iets onverwachts, iets nieuws, en liefst iets in een stijl die momenteel redelijk populair is. Juryleden zijn uiteindelijk ook maar mensen. Als je goed genoeg zingt, kun je daar hoge ogen mee gooien.

Dus bijvoorbeeld niet de nummer 1 hits van een bekende zangeres, maar iets minder bekends van een elpee ofzo. Iets dat technisch ingewikkeld is doet het ook vaak goed.