Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg je een liedje uit je hoofd?

elke keer als ik de reclame met dat liedje van krezip zie, blijft dat liedje hangen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jezelf een ander deuntje of gedachte inprenten,die je niet vervelend vind.
En zodra je aan het klote deuntje gaat denken je meteen over kan schakelen op je eigen gedachte,of deuntje?
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De radio heel hard aan zetten. Zit wel een gevaar aan: nieuw liedje in je hoofd ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een ander lied zingen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe er geen, vooral niet te veel moeite voor
het verdwijnt vanzelf weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hardop tot 100 tellen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Mij lijkt veel naar andere liedjes luisteren.
Wel uitkijken dat die dan weer niet in je hoofd gaat zitten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook vaak en zeer zeker ook bij dit liedje (Sweet Goodbyes). Steeds weer valt mij ook op hoe goed dat liedje in elkaar zit en dat die melodie zo geweldig in het gehoor ligt, maar goed.. er is maar een oplossing voor het blijven zitten
met een liedje in je hoofd volgens mij.
Zet de radio op een muziekzender of denk bewust aan een ander makkelijk en positief lied. Dat blijft dan weer hangen, maar niet zo lang als het eerste liedje wat bleef ''hangen'' is mijn ervaring. Daarna ben je het 1e liedje wel kwijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij helpt het het best om juist dat lied keihard te zingen. Als het er 'mag zijn', is blijkbaar de nood om het te herinneren niet meer aanwezig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets wordt een 'oorwurm' genoemd! (hij blijft hangen in je oren, maar je stelt er geen prijs op)
Oliver Sacks, de bekende neuroloog beschrijft dit fenomeen. ( in zijn boek Musicofilia)De theorie erachter is dat het thema in je hoofd wel harmonieus is, maar omdat de 'oplossing' van het lied, het einde dus, niet aanwezig is blijven je hersenen het 'afspelen' tot je er helemaal gek van wordt. In jouw geval is het dan wel logisch dat Krezip blijft hangen na de reclame, want ook daar heb je de hele song niet uit kunnen luisteren. De remedie is dat je het hele lied uitluistert of, nog beter, voor jezelf zingt. Zodat het lied 'opgelost' wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kauwgum kauwen.
Probeer het maar. Lukt gewoon!
(Lees meer...)
een jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding