Ik zoek vuige orgelmuziek dat rockt

Zoals the Doors en zzz. Weten jullie nog goeie bands?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus! Ik ben benieuwd!

Het beste antwoord

Het nummer "Lost Angeles" van de groep Colosseum heeft het mooiste intro aller tijden, gedragen door een moddervet orgel dat gespeeld wordt door Dave Greenslade.
Dit hele album, "Colosseum Live", staat trouwens vol met vette orgellicks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In the Garden of eden ookwel IN A GADDA DA VIDA van Iron butterfly

Toegevoegd na 3 minuten:
Deep Purple rockt anders ook aardig hard!

Toegevoegd na 7 minuten:
Eagles - Big picture, Vanaf 3:47 is het mooiste stukje orgel ooit http://www.youtube.com/watch?v=xkae2PfXJ6Y
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de jaren 70 hadden we Ekseption met Rick van der Linden. HEFTIG EN GEWELDIG.
Daar heb ik nog gave LP's van. Iedereen noemde het Bach en Beethoven verkrachten . Ik ( eigenlijk liefhebber klassiek) vond het fantastisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de orgelachtige zin van het woord: Focus

Toegevoegd na 6 minuten:
[Bij Oprah Winfrey???? Beetje erg geschifte versie, die van de BBC is leuker vind ik, maar dat zijn twee nummers waar je de eerste hoogstwaarschijnlijk al van kent] http://www.youtube.com/watch?v=_7gI2K1mrfI

[Old Grey Whistle Test!] http://www.youtube.com/watch?v=-v7LzOeTkfM&feature=related

En anders deze baas, Jimmy Smith > http://www.youtube.com/watch?v=vqSLoxwkCYE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad aan de elpee "Life" van de Inspiral Carpets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
within temptation, nightwish, evanescence ?
ehm... met een orgel...
symphonische metal is er wel 1 voor een orgel denk ik?

Toegevoegd na 2 minuten:
Michael bormann eigenlijk jaden hearted :) die hebben mooie muziek voor de orgel zoals love is magic xD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ja leuk +! Mijn cd kast staat vol met vieze muziek.. probeer een de muziek van Fratsen en Krang of de Ketterse Fanfare (alles van Andre Manuel op z'n smerige orgeltje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha is dit een grap?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waanzinnig! + voor de link