Zijn er nog meer van die soort liedjes net als het liedje There’s a hole in the bucket?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.9K

Het beste antwoord

Ja, dat worden stapelliederen genoemd:
Oude Harm die had een farm / Old MacDonald had a farm, 'k Heb een tante in Marokko, De snitselbank, Jan de Mulder (zie http://www.liedjeskist.nl/liedjes_a-z/j-liedjes/jan_de_mulder.htm), Boom op de berg (zie http://www.muziek-onderwijs.nl/Lied%2056/Seizoenen/Lente/boom%20op%20de%20berg.pdf), This old man (he played one),
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een potje met vet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben met Catootje naar de botermarkt gegaan, door Wim sonneveld gemaakt.

Verder het kinder lied

contstand heeft een hobbelpaard
zonder kop en zonder staart
zo rijdt hij de wereld rond
zomaar in zijn blote
constand heeft... enz

Toegevoegd na 5 minuten:
En nog een :
The bones song

http://kids.niehs.nih.gov/lyrics/bones.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt liedjes die 'rondkomen'?

Er is de klassieker 'Daar kwam een muis gelopen' a.k.a. 'Ratten en muizen'.

Toegevoegd na 21 minuten:
En niet te vergeten 10 kleine negertjes! Want die laatste kleine neger, die trouwde met Katrien, en na 'n jaar of negen, toen waren er weer 10! (dat is de versie zoals ik hem geleerd heb tenminste, in de bron hieronder een iets andere).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier een liedje over de levensloop van bloemkolen (zongen we in de scouts )
http://italiasempre.com/verita/labellapolenta1.htm

Toegevoegd na 18 minuten:
http://users.telenet.be/hildev/Kinderliedjes.htm#Tien%20kleine%20negers.

Toegevoegd na 22 minuten:
Een Nederlandse Amerikaan.

Een nederlandse Amerikaan, die zie je al van verre staan,

Refrein : Van voor naar achter van links naar rechts
Van boven naar onder van links naar rechts (2x)

Zijn hoofd lijkt wel op een varkenskop,
Er staan maar amper 3 haren op.

Zijn buik lijkt wel op een luchtballon,
Ik wou dat ik er in prikken kon.

Zijn neus lijkt wel op een pingpongbal,
Ik wou dat ik erop spelen kon.

Zijn hemd lijkt wel op een prentenboek,
en hangt wel meters uit zijn broek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat Koolwitje;

Ik ken dit ouwetje nog:

tien pond bananen bananen zijn gezond
adam sloeg eva op d'r blote
konstantinopol is een mooie stad
daar lopen meisjes in hun blote
ga je mee naar frankrijk
in frankrijk is het leuk
daar word s'avonds heel wat
afgeneushoortjes zoeken in t hoge riet
daar lopen meisjes in hun bloote
tietatovenaar heeft een lange sik
als je naar beneden glijdt kom je bij z'n
pikken is verboden stelen mag je niet
dit is het einde van het zeer beschaafde lied

Flauw, maar wel leuk lallen met wat bier in je mik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De fiets van Piet van Pa,

Henkie - De Fiets Van Piet Van Pa
(tring tring)
Hé henkie!
Jah?
Lekker fietsweer hé!
Vies weer?
Nee, FIETSWEER!

En de fiets van piet van pa is zojuist gepasseerd(3X)

En de wielen van de fiets van piet van pa zijn zojuist gepasseerd(3X)

En de banden van de wielen van de fiets van piet van pa zijn zojuist gepasseerd(3X)

En de velleg van de banden van de wielen van de fiets van piet van pa zijn zojuist gepasseerd(3X)

En de spaken van velleg van de banden van de wielen van de fiets van piet van pa zijn zojuist gepasseerd(3X)

En de assen van spaken van velleg van de banden van de wielen van de fiets van piet van pa zijn zojuist gepasseerd(3X)

En de ketting van de assen van de spaken van de velleg van de banden van de wielen van de fiets van piet van pa zijn zojuist gepasseerd(3X)

En de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velleg van de banden van de wielen van de fiets van piet van pa zijn zojuist gepasseerd (3X)

(hehe)

En de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velleg van de banden van de wielen van de fiets van piet van pa zijn zojuist gepasseerd

Toegevoegd na 8 uur:
http://www.youtube.com/watch?v=-HoGW7j6Igo