Wat is het verschil tussen Hardrock en Heavy Metal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zit er wel verschil in....
ik vind t allebei n hoop herrie

Het beste antwoord

Vertaald vanuit het Engels:

Heavy Metal is een genre van rock muziek dat ontstond als een muziek stijl in 1970. De beginselen hiervan zijn ontstaan vanuit hard rock bands welke tussen 1969 en 1974 een mix maakten tussen blues en rock gezamelijk met een straffe guitaar en drums georiënteerd geluid welke gekarakteriseerd wordt door het gebruik van strerke distortion.

Hard rock is een vorm van Rock en Roll muziek met de beginselen in 1960. Deze is typerend door zwaar vervormd electrische gitaar, bas en drums.
De term Hard Rock wordt vaak gebruikt als een algemene term voor stromingen zoals: Punk, Grundge om ze te onderscheiden van zachtere meer "radio" vriendelijke pop rock.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hoi, heavy metal komt voort vanuit de hardrock.
Voor je beeldvorming: Deep Purple is hardrock en Metallica is heavy metal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Metallica is thrash metal ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ok, de oude metallica wel (ten tijde van Kill 'm all) maar nu allang niet meer, het is nu gewoon heavy maar zeker geen trash. No way hossee..;-)
Ha, die Conan;

Puur scheikundig gezien zijn osmium en bismut de heaviest metals en is diamant the hardest rock.